نگرانی فزاینده برای سلامت زنان فقیر آمریکایی پس از لغو حق سقط جنین


ساعت: 18:40
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879084

نگرانی در مورد ایمنی و سلامت زنان فقیر در جامعه آمریکا پس از لغو قانون سقط جنین توسط دادگاه عالی ایالات متحده افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به دنبال لغو قانون سقط جنین ایالات متحده توسط دادگاه عالی، نگرانی ها در مورد ایمنی و سلامت زنان فقیر در جامعه آمریکا افزایش یافته است.

در حالی که مردم آمریکا و بقیه جهان انتظار داشتند که دولت به مسائل مهمی مانند کنترل اسلحه و راه های جلوگیری از خشونت های مرگبار مسلحانه در ایالات متحده رسیدگی کند، قانونگذاران به موضوع سقط جنین پرداختند و آن را حذف کردند. به قانون رای دادند.

نگرانی ها در مورد ایمنی و سلامتی با لغو قانون معروف Roe v. Wade در سال 1973 توسط دادگاه عالی ایالات متحده که حق زنان را برای سقط جنین به رسمیت می شناسد، لغو شده است. زنان در جامعه، به ویژه زنان فقیر، افزایش یافته اند.

بر اساس این گزارش، پس از لغو این قانون، صدها زن از حقوق اولیه و مسلم خود محروم شده اند و زنان اقشار فقیرتر و فقیرتر جامعه دیگر به راحتی به امکانات و تجهیزات مربوط به سقط جنین دسترسی ندارند. زنان در معرض خطر هستند و حتی ممکن است در اثر سقط جنین غیرقانونی بمیرند.

بر اساس آخرین داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در ایالات متحده، بیش از 620000 زن در ایالات متحده در سال 2019 سقط جنین کرده اند، در حالی که تحقیقات Pew نشان می دهد که بیش از 61 درصد از آمریکایی ها معتقدند سقط جنین باید قانونی باشد.

این زنان که اکنون با لغو این قانون حقوق اساسی و مسلم خود را از دست داده اند و در عرصه حقوق اساسی 50 سال به عقب برگشته اند، باید با ناامنی، ناراحتی، درد و رنجش ناشی از لغو این قانون مواجه شوند.

در نتیجه، بیش از 20 ایالت قبلاً آمادگی خود را برای محدود کردن یا ممنوعیت کامل سقط جنین اعلام کرده‌اند و زنانی که به آن نیاز دارند باید ساعت‌ها و مایل‌ها از محل زندگی خود برای مراقبت در ایالت دیگر سفر کنند. آنها به سقط جنین دسترسی دارند، مشکلی که حتی برای زنان فقیر دشوارتر است.

دادگاه عالی ایالات متحده روز جمعه حکم قابل توجهی را در سال 1973 روو علیه وید که حق زنان برای سقط جنین را به رسمیت می شناخت، لغو کرد.

IBS گزارش داد، حکم دادگاه عالی، همراه با شش قاضی محافظه کار دیوان عالی، قانون می سی سی پی مورد حمایت جمهوری خواهان را تایید کرد که سقط جنین را پس از هفته پانزدهم ممنوع می کند. بنابراین، با حذف سقط جنین از حقوق مندرج در قانون اساسی ایالات متحده، هر ایالت حق دارد محدودیت های خودسرانه ای را برای سقط جنین اعمال کند.

به گفته قضات مدافع، تصمیم سال 1973 که اجازه می داد سقط جنین بین هفته های 24 تا 28 بارداری انجام شود، اشتباه بود زیرا قانون اساسی ایالات متحده به صراحت به حقوق سقط جنین اشاره نکرده بود.

سیزده ایالت قبلا قوانینی را تصویب کرده اند که به طور خودکار سقط جنین را پس از حکم دادگاه عالی ممنوع می کند. تعدادی از کشورهای دیگر احتمالاً به زودی محدودیت های جدیدی را اعمال خواهند کرد.

تنش بین پلیس و معترضان بر سر لغو قانون سقط جنین در ایالات متحده بالا گرفته و تعداد زیادی دستگیر شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید