نگرانی والدین از تابستان فرزندانشان چیست؟ 230 کارگاه مختلف تفریحی تابستانی در خراسان جنوبی


ساعت: 10:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1866377

لزوم برنامه ریزی صحیح برای اوقات فراغت دانش آموزان؛

با توجه به اهمیت طرح غنی‌سازی اوقات فراغت پس از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و شروع فصل تابستان، همراه با برنامه‌های متنوع و مفرح در چارچوب موازین و ارزش‌های دینی، نه تنها مورد حمایت قرار می‌گیرد، بلکه تأثیرگذاری بر فضای اجتماعی نیز دارد. ، زندگی اقتصادی و کاری.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرق، با توجه به پایان یافتن امتحانات دانش آموزی و نزدیک شدن به فصل تابستان، خانواده ها به دنبال ثبت نام فرزندان خود در اوقات فراغت هستند تا از اوقات فراغت خود به خوبی استفاده کنند و در مقابل افزایش اطلاعات در زمینه های مختلف از علمی و آموزشی گرفته تا هنری و ورزشی را انجام دهند.

اگر اوقات فراغت بدون برنامه باشد، نه تنها مفید نیست، بلکه باعث آسیب های اجتماعی نیز می شود و برنامه غنی سازی اوقات فراغت بسیار مهم است زیرا آینده سازان عظیم جامعه هستند.

نحوه زندگی، رویکرد اجتماعی، عاطفی، نحوه ارتباط با مردم، پیگیری رشد و شکوفایی جامعه، رونق مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از مسائلی است که در برنامه ریزی اوقات فراغت برای جوانان باید مورد توجه جدی قرار گیرد. مردم و نوجوانان

کارشناسان بر این باورند که اوقات فراغت تنها با برگزاری کلاس های آموزشی نیست، بلکه علاوه بر یک دوره پرنشاط و هدفمند، مکانی را برای کودکان، نوجوانان و جوانان فراهم می کند تا در کلاس مورد علاقه خود شرکت کنند.

مسئولان همچنین باید قبل از تعطیلات تابستانی برنامه ریزی کنند و برنامه های اوقات فراغت را برای ادغام کلاس ها و دوره های موازی هماهنگ کنند.

با توجه به اهمیت طرح غنی‌سازی اوقات فراغت پس از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و شروع فصل تابستان، همراه با برنامه‌های متنوع و مفرح در چارچوب موازین و ارزش‌های دینی، نه تنها مورد حمایت قرار می‌گیرد، بلکه تأثیرگذاری بر فضای اجتماعی نیز دارد. ، زندگی اقتصادی و کاری.

اکثر خانواده ها معتقدند که باید فرزندان خود را در کلاس هایی ثبت نام کنند که مورد علاقه آنها و مناسب و متناسب با سن آنها باشد. انتخاب مکان کلاس، قیمت، زمان برگزاری، مربی، موسسه برگزار کننده کلاس و دانش آموز از دیگر مواردی است که خانواده ها به آن توجه می کنند.

سلیمانی، مادر دو دانش آموز کلاس اول و ششم به خاورستان گفت: با توجه به اتمام امتحانات و تعطیلی فرزندانم، قصد دارم در اوقات فراغت از آنها ثبت نام کنم.

وی افزود: اولویت اول برای من علاقه فرزندم به کلاس، کیفیت آموزش و کار مربی، قیمت و نزدیک بودن کلاس به محل زندگیمان است.

این مادر گفت: خوشبختانه کلاس های زیادی در مسجد محل اعلام شده است که شامل کلاس های هنری، علمی، آموزشی، ورزشی و… می شود.

سلیمانی گفت: برای پسرم که کلاس ششم را به پایان رسانده و در آستانه ورود به کلاس هفتم است، در کنار کلاس های ورزشی، قصد دارم در کلاس زبان انگلیسی ثبت نام کنم زیرا سال آینده این درس مهم را دارد، زیرا معتقدم قبل از تحصیل زبان رسمی انگلیسی باید با این امر آشنا باشد و آموزش زبان را زودتر از آن مناسب نمی دانم زیرا ممکن است برای دانش آموز سخت باشد.

وی با بیان اینکه هزینه و طول کلاس ها نیز بسیار مهم است، گفت: برگزاری اوقات فراغت با موازین اسلامی و دینی و توجه به این مهم دوران کودکی برای کودکان مهم بود.

براتی یکی دیگر از مادران دارای فرزند دانش آموز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: خوشبختانه ساعات فراغت زیادی در سطح شهر بیرجند در مساجد محلات، کانون های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه های بسیج و موسسات و مدارس آزاد پیش بینی شده است. «این کلاس ها برای تابستان نیست و در طول سال برگزار می شود.

وی افزود: کیفیت و خلاقیت در آموزش، هزینه، زمان، مکان و… از نکاتی است که در ثبت نام فرزندانم در کلاس های تابستانی به آن توجه می شود.
این مادر گفت: علاقه فرزندم به شرکت در کلاس های تابستانی و نظارت والدین نیز موضوع مهمی است، چرا که کودکان نباید برای شرکت در کلاس هایی که به آنها علاقه ای ندارد ثبت نام کنند، از سوی دیگر برای ثبت نام در فعالیت های اوقات فراغت باید ثبت نام کنند. باید آگاه بود و در نظر گرفت. “که از هر نظر مناسب است.

براتی گفت: با توجه به تعطیلی مدارس در ایام تاج و آموزش مجازی، تابستان فرصت خوبی برای مرور دروس و حضور در درس و آموزش برای یادگیری بهتر است.

در خراسان جنوبی کانون پرورش فکری کودکان، بسیج، فنی و حرفه ای، موسسات و مدارس آزاد و برنامه های آموزشی تابستانی قابل توجهی در نظر گرفته شده است.


پیش بینی برگزاری 230 کارگاه فرهنگی، هنری و ادبی برای تفریح ​​تابستانی در خراسان جنوبی

طاهره حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان از برنامه ریزی 230 سمینار فرهنگی، هنری و ادبی برای تفریح ​​تابستانی در خراسان جنوبی خبر داد.

وی افزود: 12 مرکز دائمی فرهنگی هنری کانون پرورش فکری منطقه شروع به ثبت نام کودکان و نوجوانان در کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی تفریحی تابستانی کردند که با استقبال خوب مردم و خانواده ها مواجه شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه در وضعیت پساکرونری قرار داریم و شاهد حضور پرشور کودکان و نوجوانان هستیم، سمینارهای تخصصی و شخصی کانون با رعایت بهداشت برگزار می شود. دستورالعمل ها.”

حمیدی گفت: بر اساس پیش بینی ها و برنامه ریزی های انجام شده 230 سمینار با موضوعات فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی در تمامی مراکز کانون اعم از دوره های مقدماتی و پیشرفته برای گروه سنی 4 تا 18 سال پیش بینی شده است.

وی گفت: علاقه مندان می توانند برای عضویت در مراکز کانون و کسب اطلاعات بیشتر به سایت https://khorasanj.kpf.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید