230 سازه آبخیزداری تا سال آینده در خراسان جنوبی تکمیل می شود


ساعت: 18:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1815005

مدیرکل مدیریت منابع طبیعی و مدیریت آب خراسان جنوبی:

نصرآبادی گفت: 230 سازه برای مدیریت حوزه وام های ملی و استانی تا تیرماه سال آینده در خراسان جنوبی تکمیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانعلیرضا نصرآبادی امروز در حاشیه افتتاح پروژه های آبخیزداری و نجاری به مناسبت هفته منابع طبیعی و مدیریت آب در روستای گیوق بیرجند اظهار داشت: اجرا و توسعه طرح های آبخیزداری یک ضرورت مسلم است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس سیاست های سازمان مدیریت جنگل ها، مراتع و آب، 2 هزار و 176 سازه مدیریت آب شامل سنگ، گابیون، ملات و خاک در خراسان جنوبی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت آبگیری این سازه ها 83 میلیون متر مکعب است، گفت: در شرایط بارندگی در طول سال بین هشت میلیون تا 87 میلیون مترمکعب ظرفیت آبگیری در این حوضه ها را داریم.

نصرآبادی افزود: امسال با بارندگی های دی و اسفند و با احتساب ذخیره یک میلیون مترمکعب آب در دشت ها، امسال شاهد 40 میلیون مترمکعب رواناب و راندمان سیلاب در منابع طبیعی استان بوده ایم. و پروژه های آبخیزداری.

مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت آب خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح پروژه مدیریت آب شرققنج در بخش مرکزی شهر بیرجند گفت: هزار و 200 خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: اثرات این سازه ها با هدف کنترل فرسایش خاک، کنترل سیلاب ها، تغذیه منابع آبی این منطقه و پایین دست قنات تا دشت چاهک موسوی است.

نصرآبادی با بیان اینکه امسال 164 میلیارد تن وام از محل صندوق توسعه ملی در حوزه محرومیت زدایی و سایر منابع ملی و استانی برای اجرای طرح های آبرسانی در خراسان جنوبی ابلاغ شده است، گفت: 230 آبخیزداری. سازه ها با توزیع کامل این وام تا پایان تیرماه سال آینده در استان اجرا می شود.

مدیرکل مدیریت منابع طبیعی و آبفای خراسان جنوبی افزود: تاکنون ساخت تعدادی از این پروژه ها را آغاز کرده ایم که 75 درصد از این وام را اعطا کرده ایم.

گفتنی است امروز با حضور سرپرست استانداری بیرجند چندین نهال به نام شهید حسن رضایی در روستای گایوگ از توابع شهرستان بیرجند غرس شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید