نگرش مثبت به قوه قضائیه مایه آرامش و اطمینان جامعه است

ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785735

نوری گفت: اگر در بین مردم ذهنیت مثبتی نسبت به قاضی و قوه قضائیه وجود داشته باشد، این ذهنیت مثبت می تواند در تصمیم گیری های قضایی موثر و مفید باشد و آرامش و اطمینان را در جامعه به ارمغان بیاورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بوینور امروز در این مراسم تجلیل و معارفه رئیس قاضی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت و حساسیت دستگاه قضایی گفت: در مدرسه ارزیابی عادلانه اسلام بسیار دشوار و دقیق است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: قاضی باید در ظاهر، اشاره، گفتار و کردار خود انصاف داشته باشد. چون از مو باریکتر است.

وی افزود: گاه برخی از پرونده ها از جنبه فردی فراتر رفته و شکل اجتماعی و مطالبات عمومی به خود می گیرد که در این موارد قاضی باید با دقت مضاعف مسیر درست را مشخص کند و به درستی حکم کند. زیرا در چنین مواقعی عده ای سودجو به دنبال این هستند که پرونده در مسیر درستی قرار نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه جامعه رفتار تک تک ما مسئولان را می بیند و قضاوت می کند، خاطرنشان کرد: سرلوحه کار جامعه برای محاکمه قوه قضائیه قاضی و دادستان هستند که باید با رای ویژه ای انتخاب شوند. حساسیت

حجت الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه قوه قضائیه باید مأمن مستضعفان باشد، گفت: اگر ذهنیت مثبتی در بین مردم نسبت به قاضی و قوه قضائیه وجود داشته باشد، این ذهنیت مثبت می تواند در این زمینه مؤثر و مفید باشد. پذیرش عدالت، راه حل ها و ایجاد صلح و امنیت در جامعه.»

رئیس امام جمعه بجنورد با ارزیابی زحمات حجت الاسلام جعفری رئیس سابق کل دادگستری استان، وی را بسیجی راستین و انقلابی خواند که در سطح استان فعالیت های ارزنده ای انجام داده است.

وی افزود: امیدواریم معاون ایشان فردی مصمم، عدالت خواه، جهادگر و نیرویی واقعا ارزشمند برای ادامه راه باشد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات پنج ساله حجت الاسلام اسداله جعفری رئیس سابق دادگستری خراسان شمالی و حجت الاسلام رضا براتی زاده به عنوان رئیس قاضی جدید استان معرفی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید