نگین شمال در دور باطل/ درگیری دو شریک دلیل تاخیر 14 ساله پروژه شهرسازی


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895519

پروژه ای که در سال 87 زمین گیر شد و قرار بود نگین تجاری و فرهنگی شمال ایران باشد اما حالا پس از 14 سال زخمی برای فرماندار و مسئولان این شهر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ نگین شمال در سال 1386 به عنوان یکی از مجتمع های تجاری بزرگ شمال گشور ارائه شد و قرار بود نگین قائم شهر و سرآغاز رونق این شهر از نظر اقتصادی، فرهنگی و گردشگری باشد که باعث شد. مردم خوشحال

اتفاق بزرگی که با 120 هزار متر زیربنا در مرکز قائم شهر متبلور شد تا تمام کاستی های قائم شهر آن زمان برطرف شود.

اما اکنون پس از 14 سال نگین را باید زگیل نامید، زیرا نه تنها نقاط ضعف شهر را برطرف نکرد، بلکه خود به دلیل ناکارآمدی حاکمان شهر تبدیل به یک نقطه ضعف بزرگ و آلمانی شد.

سال‌هاست که حل مشکل این پروژه به عنوان یک شعار تبلیغاتی برای اعضای شورای شهر و شهرداران ادور مطرح می‌شود، اما هیچ آجری گذاشته نشده و هیچ اتفاقی برای حل آن رخ نداده است.



24e28671 fca3 4f5f ab1a 0cd3ceabd84d خبر خاکستری

در ماه های اخیر با فرا رسیدن ششمین دوره شورای شهر عزم جدی برای حل این مشکل را شاهد بودیم که جلسات و مصوبات مختلفی را در پی داشته است.

عزم همه مسئولین شهر کلید حل مشکل ناگین شمال است

سعید برزگر نایب رئیس شورای شهر و نماینده شورا در پرونده نگین شمال در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: 14 سال است که مردم قایم شهر منتظر تکمیل آن هستند اما هیچ اتفاقی نیفتاده است زیرا برای حل آن عزم شهرستان و استان لازم است.

c7a316c9 91b3 49d9 8911 e8411cda6f0d خبر خاکستری

وی افزود: رئیس و اعضای هیئت تامین شهرستان، نمایندگان مجلس و برخی مسئولان استانی در کنار ما باشند تا برای دو شریک دیگر شهرداری لازم الاجرا و لازم الاجرا باشد.

رئیس کمیته حقوقی شورای شهر قائم شهر با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در سال های اخیر خاطرنشان کرد: در جلسه گذشته شرکت نکردم زیرا جلسات تکراری و بی نتیجه زیادی تشکیل شد و الزامی برای اجرای تصمیمات آن نبود. قبل از آن دستگاه قضایی باید وارد شود. گره اجرایی این پروژه را باز کنید.

این مسئول تصریح کرد: در ماه های اخیر بدون اطلاع من از این پروژه جلساتی در پشت صحنه برگزار می شود که نشان می دهد افراد خاصی پشت این پروژه هستند.



4533bb13 1b1d 429b 881c 5897839a36b3 خبر خاکستری

برزگر به ورودی شورای تامین و نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: 2 شریک دیگر این طرح با یکدیگر اختلاف دارند و خودشان اصلا در جلسات حضور ندارند اما نمایندگانی در جلسات حاضر می شوند که حق ندارند. امضا و داشتن اختیارات

برزگر با اشاره به سازه فعلی نگین شمال گفت: برخی از مهندسین به دلیل گذشت زمان و نشستن خاک در کناره ها و وجود آب در طبقات زیرین سازه فعلی را از نظر فنی تایید نمی کنند. ، که باید به آنها رسیدگی شود.

شهرداری به دنبال ساخت و تکمیل سایت است

جعفر احمدی گرجی رئیس شورای شهر قیم شهر در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: در اسفند ماه سال 1400 بین شهرداری قیم شهر و دو شرکت برج آوران و همکوش به عنوان سرمایه گذار و شریک در پروژه نگین شمال توافق شد تا تعیین تکلیف شود. سهم از شرکای قبلی پروژه



fc2c4e4f b77d 4b3e a591 c54debe29d2a خبر خاکستری

وی افزود: قرار بود در جلسه اسفندماه 3 کارشناس قیمت گذاری این پروژه را تا پایان پروژه انجام دهند.

رئیس شورای شهر قائم شهر گفت: با توجه به عدم حضور این شرکت در جلسه قبل، برای رفع هر چه سریعتر این مشکل به تهران رفتیم و اول هفته از شرکت برجاوران بازدید کردیم تا به نتیجه نهایی برسیم.

این مسئول تصریح کرد: طبق مصوبات قبلی قرار بود این جلسه به توافق نهایی منتهی شود اما متاسفانه نماینده برج آوران مسیر مذاکرات را تغییر داد و به این دو شرکت اعلام کردیم که دیگر دلیلی برای این دیدار وجود ندارد. و دادگاه این بار این پروژه را تعیین می کند جلسه بعدی ما در دادگاه برگزار می شود.



a1ef4085 8b50 42a4 91be b060d8060b04 خبر خاکستری

احمدی گرجی تصریح کرد: شهرداری با صدور مجوز و واگذاری زمین در همان ابتدا 40 میلیارد وجه نقد به شریک خود داد اما متأسفانه همکوش و بعداً سازندگان دو شرکت همکار این پروژه به تعهدات خود عمل نکردند و کور شدند. نقطه ای برای تکمیل گوهر شمالی.

وی به ادامه پروژه توسط شهرداری قائم شهر در صورت توافق اشاره کرد و گفت: شهرداری می خواهد این پروژه را با استخدام پیمانکار و با فروش زمین قسمت دیگر پروژه که ساخته نشده است، به اتمام برساند. جایزه این پروژه 14 ساله می تواند در اسرع وقت مشخص شود.

رئیس شورای شهر قیم شهر در خصوص اظهار نظر سعید برزگر درباره نقص فنی ساختار فعلی گفت: این ادعای مشاور این پروژه بوده که مبنای علمی ندارد و با پیگیری های انجام شده مشخص شد که این شخص پیگیر درخواست شرکت همکوش بوده و این گفته کذب است.

بالاخره باید گفت که مردم قائمشهر سال هاست که منتظر پایان این پروژه هستند که در دور باطلی قرار دارد و هر سال جلسه ای برگزار می شود که نتیجه آن به چشم نمی خورد.

انتظار می رود مسئولان شهری به طور جدی در پرونده نگین شمال دخالت کنند تا نبرد دو میلیاردر تهرانی قائم شهر به تعویق نیفتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید