نیاز آب شهرها و روستاهای شرق هرمزگان دو هزار و 15 لیتر در ثانیه است.


ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891390

در نشست مشترک مدیرعامل آبفا با رئیس مجمع نمایندگان استان مطرح شد؛

حمزه پور نیاز آب شهرها و روستاهای شرق هرمزگان را دو هزار و 15 لیتر در ثانیه عنوان کرد و گفت: برای پایداری کامل آب در شرق استان به تولید 421 لیتر آب در هر ثانیه نیاز داریم. دوم نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ صبح امروز در نشست مشترک مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با رئیس مجمع نمایندگان استان در شورای اسلامی وضعیت پروژه های آبرسانی در شهرهای میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد بررسی شد.

در این جلسه حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان و رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با بیان اینکه پروژه های آبرسانی باید در اولویت در دستور کار قرار گیرد افزود: به عنوان نماینده مردم داریم وظیفه پیگیری این موضوع و روند اجرای آن

وی با قدردانی از زحمات مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، از برنامه های آبفا برای شهرستان های شرق هرمزگان تقدیر کرد و افزود: با وجود کمبود منابع اعتباری، پیش بینی های خوبی برای شرق استان انجام شده است که امیدواریم بتوانیم این مهم را انجام دهیم. با تکمیل و بهره برداری بهبود می یابد.» وضعیت آب شرب شهرها و روستاهای این منطقه.

در ادامه این جلسه عبدالحمد حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به برنامه های شرکت آب و تحقق وعده های آن افزود: بخشی از این پروژه ها در هفته دولت و بخشی دیگر در هفته دولت است. در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت پیش‌بینی می‌شود شرایط آب شهری و روستایی در شهرهای میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد بهبود یابد.

وی با بیان اینکه نیاز آبی شهرها و روستاهای شرق هرمزگان دو هزار و 15 لیتر در ثانیه است، گفت: برای پایداری کامل آب در شرق استان به تولید 421 لیتر آب نیاز داریم. در ثانیه که با توجه به رشد شهرها و روستاها این نیاز در سالهای آینده برطرف خواهد شد.

به گفته وی، شهرستان سیریک به عنوان یکی از مناطق پرتنش که فاقد منابع آبی پایدار برای تامین آب شرب است، در حال حاضر با اجرای طرح های عمرانی در انتظار وضعیت آب پایدار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: تامین آب سیریک از دشت تلنگ و احداث خط انتقال 25 کیلومتری با اعتباری بالغ بر 810 میلیارد ریال به پایان رسیده که بخشی از نیاز آبی این شهرستان را تامین می کند. .

حمزه پور تصریح کرد: با ورود مدار آب شیرین کن زیارت در نیمه دوم سال جاری امیدواریم وضعیت آب در این شهرستان پایدار باشد تا ضمن پاسخگویی به نیاز آبی مردم شاهد خدمات رسانی خوبی برای مردم سیریک باشیم. .

وی به اجرای وعده آب و فاضلاب هرمزگان در خصوص تامین آب چشمه از تصفیه خانه مخزن سرنی اشاره کرد و گفت: سامانه آبرسانی چشمه مخزن سرنی با اجرای خط انتقال چهار کیلومتر و احداث یک دستگاه آبرسانی مخزن 10000 مترمکعبی در آستانه آن تابستان آخرالزمان آمد و آبفا آنچه را که مردم می خواستند انجام داد.

مدیرعامل آبفا از آبرسانی به مجتمع های روستایی غرب جاسک از سد جگین و همچنین آبرسانی به روستاهای دهستان لیردف و صدور مجوز آب شیرین کن به این روستاها خبر داد و افزود: این پروژه ها در دستور کار قرار دارد. به عنوان پروژه های مهم و اولویت دار، تکمیل وی باعث تثبیت وضعیت آب روستاهای جاسک غربی از منابع آب سطحی و بخش لیردف از منابع آب شیرین کن خواهد شد.

حمزه پور با اشاره به اجرای دو پروژه بزرگ آبرسانی به روستاها و شهرهای بشاگرد از سد جگین و سوخران خاطرنشان کرد: روند بهره مندی روستاهای بشاگرد از این دو خط انتقال در حال انجام است که با تزریق اعتبار و بر اساس اعتبارات در دستور کار قرار گرفته است. این امر باعث افزایش مزایای این مناطق از آب آشامیدنی پایدار خواهد شد.

وی همچنین از اجرای طرح های آبرسانی در شهرستان رودان خبر داد و گفت: بر اساس اولویت طرح های عمرانی در حوزه شهری و روستایی رودان بخشی از این طرح ها با مشارکت قرارگاه امام حسن میتبی (ع) اجرا می شود. و قسمت دیگر نیز توسط سایر پیمانکاران آبفا در حال ساخت است که باعث افزایش سطح برخورداری این شهر خواهد شد.

مدیرعامل آبفا در ادامه از اتمام آبرسانی به شهرک زیارتعلی خبر داد و گفت: رینگ چاه، خط انتقال 3.5 کیلومتر و مخزن به نفع مشترکین شهرک زیارتعلی احداث شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید