230 لیتر در ثانیه به ظرفیت آب آشامیدنی ماکو اضافه می شود


ساعت: 13:55
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920431

ماکو، شوط، چالدران و بازرگان از شهرهای بی آب استان بودند که با اعطای اعتبار از سوی استاندار آذربایجان غربی و اجرای طرح های آبرسانی، ظرفیت آب شرب شهرستان ماکو به 230 لیتر در ثانیه افزایش یافت. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ارومنیوز ، شنیدن ماجرای غم انگیز بی آبی و بی آبی در برخی از روستاها و شهرهای آذربایجان غربی، خبری دردناک است که شادی مردم روستا را از بین برده و خنده را بر روی زمین خشکانده است. لب هایشان و دیگر نمی توانند چنین دردی را تحمل کنند.

ماکو، شوط، چالدران و بازرگان از جمله شهرهایی هستند که کم آبی در آنها شدید بود اما خوشبختانه با قول مساعد استاندار آذربایجان غربی در سفرهای خود به این شهرستان، این مشکل تا حدودی حل شد طرح خط دوم انتقال آب از محل تصفیه خانه شماره یک به تصفیه خانه شماره دو تا حدودی مشکل کم آبی این شهرها را حل می کند.

با اجرای این طرح 230 لیتر به ظرفیت تولید آب شهرستان ماکو افزوده می شود و بخشی از کمبود آب شرب ماکو، چالدران، بازرگان و روستاها برطرف می شود.


انتقال آب از غار یارم قیه و حفر چاه از دیگر پروژه های آبرسانی شهر ماکو است

مدیر عامل آبفای آذربایجان غربی خوش سیرت گفت: علاوه بر اجرای این طرح، پروژه های دیگری نیز برای جبران کمبود آب در این شهرها اجرا می شود که ظرفیت تامین آب شرب این شهر را افزایش می دهد.

وی گفت: برای جبران کمبود آب در این مناطق هشت حلقه چاه برای استفاده مردم در شهرستان های ماکو، شوت، چالدران و بازرگان حفر شده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی انتقال آب از غار یرمقیه را از دیگر طرح های آبرسانی به شهرهای ماکو، چالدران و بازرگان دانست و گفت: خط انتقال آب از این غار 15 کیلومتر طول دارد و در حال انجام است. با اعتبار مورد نیاز اجرا شده توسط وزارت نیرو.


سرانه مصرف آب ماکو 48 درصد بیشتر از الگوی مصرف است

جعفری نژاد مدیرعامل آبفای ماکو در این خصوص گفت: حداکثر نیاز آبی این شهرها حدود 730 لیتر در ثانیه است و در شرایط فعلی تولید آب شرب کمتر از 230 لیتر است. با اجرای این پروژه این مشکل تا حدودی حل خواهد شد.

وی مصرف سرانه آب ماکو را 48 درصد بیشتر از الگوی مصرف عنوان کرد و گفت: طبق استانداردهای کشور سرانه مصرف آب برای هر نفر 150 لیتر در روز است و مردم این شهرها 238 لیتر آب مصرف می کنند. در روز، بنابراین صرفه جویی و مدیریت مصرف آب در تمام فصول سال باید مورد توجه همگان قرار گیرد و این موضوع به فصل گرما محدود نشود.


43 میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبرسانی در شهرستان ماکو در نظر گرفته شده است

کاظمی فرماندار در این خصوص گفت: با توجه به سیاست های دولت در راستای محرومیت زدایی و اجرای مصوبات استاندار آذربایجان غربی در سفر به شهرستان ماکو 43 میلیارد تومان برای جبران کمبود بودجه اختصاص یافته است. آب در این شهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید