نیاز به بیان شفاف دلایل گرانی یک محصول برای مردم/بخش خودرو به محلی برای ایجاد فضایی علیه دولت تبدیل شده است.


ساعت: 15:10
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920070

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم بیان شفاف دلایل افزایش قیمت یک کالا در حضور مردم، گفت: اینکه یک کالا به صورت ناگهانی توسط اتحادیه ها گران شود قطعا گره ذهنی برای مردم ایجاد می کند و این لازم است اگر اتحادیه ها دلایل قانع کننده ای دارند، به طور واضح و شفاف برای مردم اعلام کنند و اگر دلیل قانع کننده نبود باید به آن رسیدگی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز دوشنبه و در نهمین مقصد جلسات نظارت ستاد در دستگاه های اجرایی کشور و ضمن بازدید از مرکز رصد و نظارت این وزارتخانه به وزارت صنعت، معدن و تجارت رفت و از آخرین اقدامات و اقدامات انجام شده خبر داد. برنامه های وزارت ایمنی برای مدیریت تولید، تحویل و توزیع کالا، تصمیمات مهمی را برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت این وزارتخانه ارائه کرد.

وی در این جلسه راه اندازی سامانه نظارت و پایش آنلاین وزارت صمت را گامی ارزشمند در راستای جمع آوری، جمع بندی و تسهیل دسترسی به اطلاعات دانست و افزود: استفاده از این اطلاعات و تحول در وضعیت موجود. رسیدن به وضعیت مطلوب بر عهده تصمیم گیرندگان، تصمیم گیران و اتاق های فکر این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه وظیفه مدیران این وزارتخانه تولید، تجارت و فعالیت معدنی نیست، بلکه وظیفه ستادی و هدایت، حمایت و نظارت بر مجموعه های مختلف این وزارتخانه است. وزارتخانه موظف است از ظرفیت افراد روشنفکر استفاده کند. وضعیت موجود را خوب رصد کنید و سپس با قدرت رهبری و مدیریت قوی وزارت صمت را به وضعیت مطلوب برسانید.

رئیس جمهور بر لزوم تدوین سیاست های مشخص در بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد و تصریح کرد: در این زمینه باید سیاست های این بخش ها به مدیران اجرایی، ناظران و اتاق های فکر و همچنین محافل علمی و دانشگاهی ارائه شود.

وی توجه به زنجیره صنعتی را یکی از عوامل موفقیت کشور در این بخش دانست و افزود: کشورهای موفقی در حوزه صنعتی بودند که توانستند این زنجیره را از تولید تا تحویل و فروش و همچنین پس از فروش تکمیل کنند. سرویس.

وی ایجاد ارزش افزوده را از دیگر وظایف بسیار مهم وزارت امنیت عنوان کرد و افزود: جلوگیری از خام فروشی تنها مربوط به نفت، معدن و کشاورزی نیست و همه بخش ها باید برای این امر چاره اندیشی کنند. .

رئیسی ظرفیت کشور برای ورود به بخش تولیدات صنعتی پیچیده را مورد تاکید قرار داد و گفت: با مقایسه وضعیت کشور در این بخش با سایر کشورها، باید موانع و چالش های موجود بر سر راه تولید پیچیده صنعتی برداشته شود و با توجه به ظرفیت های عظیم موجود در کشور، وضعیت بهترین زمان ممکن برای ورود به این حوزه است.

وی با بیان اینکه شاخص ها در این مدت عملکرد بسیار مثبت و مطلوبی را در حوزه تولید نشان می دهند، تصریح کرد: علاوه بر کارگاه ها و کارخانجات بزرگ صنعتی باید بر میزان تولید کارخانه های کوچک نیز نظارت دقیقی صورت گیرد، بنابراین دلایل زیرا عدم رشد تولید قابل بررسی و رفع سریع است.

وی در ادامه بر لزوم توجه ویژه به ترانزیت و حمل و نقل، انرژی، صنایع دریایی و صنایع دارویی به عنوان مزیت های منحصر به فرد کشور تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال در صنعت داروسازی که 95 درصد از نیاز دارویی کشور تامین می شود. تولید شده در کشور، این امکان وجود دارد که ایران با تکیه بر ظرفیت کشور به قطب تولید و توزیع دارو در منطقه تبدیل شود.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود اقدامات انجام شده در حوزه صادرات در دولت سیزدهم را ارزشمند و قابل تحسین برشمرد و اظهار داشت: در این مدت روابط بسیار خوبی با بسیاری از کشورهای منطقه که ظرفیت بازار آنها مغفول مانده بود، برقرار شد، اما بسیاری از آنها متعلق به ما از بازارهای منطقه است که نیاز به برنامه ریزی و اقدام سریع دارند.

وی بر پرهیز از خام فروشی و مونتاژ کاری تاکید کرد و گفت: مدیران وزارت صمت در اتاق فکر این وزارتخانه باید با ابتکار و خلاقیت، خام فروشی و مونتاژ کار را به تولید واقعی صنایع پیشرفته و پیشرو تبدیل کنند.

وی همچنین بر لزوم استفاده از نیروهای تحول آفرین و با انگیزه در وزارت صمت تاکید کرد و اظهار داشت: از جمله مهمترین وظایف و برنامه های وزارت صمت اقدامات تحول گرا در دستگاه های مختلف این وزارتخانه است و این امکان پذیر نیست مگر اینکه با دیدگاه تحول آفرین و نیروهای با انگیزه.انقلابی

رایضی در ادامه به بخش معدن و فعال شدن معادن راکد توجه ویژه ای داشت و گفت: در این راستا مسائل و مشکلات غیرضروری اداری، زیست محیطی و کشاورزی نباید موجب رکود و رکود شود که این امر موجب افزایش بهره برداری از معادن راکد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود راه اندازی 12 دفتر تجارت خارجی در کشورهای منطقه را از دیگر اقدامات ارزشمند و مثبت وزارت امنیت دانست و افزود: وظیفه این دفاتر معرفی ظرفیت های عظیم در حوزه اسلامی است. جمهوری به بخش‌های اقتصادی دولتی و خصوصی، و به تجار منطقه‌ای.

وی شفاف سازی و اطلاع رسانی در خصوص اقدامات و خدمات وزارت صمت و افکار عمومی را بسیار مهم و ضروری خواند و گفت: در شرایطی که در اکثر رسانه ها به کمبودها و کاستی ها اشاره می شود، اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی اطلاع رسانی وزارت صمت موظف به ارائه بسیاری از اقدامات و خدمات خوب و تبیین این وزارتخانه برای مردم و الزام مشارکت اندیشمندان و محافل علمی و دانشگاهی با پیوست رسانه ای به برنامه های این وزارتخانه است. خوشبختانه بسیاری از دانشجویان و اساتید حاضر به همکاری با این وزارتخانه هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت نقش سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده در نظارت بر تنظیم بازار و ایجاد رضایتمندی در بین مردم، خاطرنشان کرد: لازم است به هر دو قسمت عنوان این سازمان توجه شود، گاهی اوقات. مصرف کننده و گاه تولیدکننده نباید مغرضانه شود و با ایجاد تعادل از بی عدالتی به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان جلوگیری کند.

رئیسی در ادامه بر لزوم بیان شفاف دلایل افزایش قیمت یک کالا به مردم تاکید کرد و تصریح کرد: افزایش قیمت ناگهانی یک کالا توسط اتحادیه ها قطعا گره ذهنی برای مردم ایجاد می کند و این لازم است اگر اتحادیه‌ها دلایل قانع‌کننده‌ای دارند، صریح و صریح آن را به مردم اعلام کنند و اگر دلیل قانع‌کننده نیست، باید با آن برخورد شود.

وی در بخشی دیگر از این دیدار از مسئولان این وزارتخانه خواست تا در مورد دلایل افزایش قیمت خودرو توضیحاتی ارائه کنند و در این قسمت یکی از مسئولان وزارت صلح پاسخ داد که پایگاه را حفظ کرده ایم. قیمت انواع خودروهای داخلی در بورس از 27 آبان 1400 به استثنای مواردی. و در دو ماه گذشته رکورد تولید خودرو شکسته شده است اما افزایش قیمت خودرو مربوط به بخشی از خودروهایی است که وارد چرخه فروش و معامله نمی شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه حوزه خودرو به محلی برای فضاسازی علیه دولت تبدیل شده است، تصریح کرد: وزارت صمت نباید شبیه خودروسازان باشد، بلکه علاوه بر مخالفت جدی با انحصار و ایجاد فضای رقابتی، این وزارتخانه را نیز به خود اختصاص دهد. باید جایگاه نظارتی داشته باشد و با حمایت، راهنمایی و نظارت، کمیت و کیفیت خودرو را از خودروساز بخواهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال های اخیر بی توجهی به بازار خودرو آسیب جدی به این صنعت مهم وارد کرده است، گفت: برای ساماندهی این بخش و پایان دادن به انحصار باید برنامه ریزی و اقدام سریع و دقیق انجام دهیم. .

وی در پایان به وزارت صمت به عنوان یکی از مهم ترین وزارتخانه های مرتبط با اشتغال زندگی مردم و مظهر ظاهری پیشرفت کشور اشاره کرد و تصریح کرد: ایجاد رفاه اجتماعی برای مردم را با فناوری و دانش دنبال کنید. دیدگاه استراتژیک مبتنی بر

دیدگاهتان را بنویسید