نیاز به تجهیزات مناسب برای پاسخگویی به شرایط اضطراری تغییرات آب و هوایی


ساعت: 09:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917714

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بسیج منابع، جلب اعتماد خیرین در سراسر جهان و همچنین به روز رسانی تجهیزات و امکانات امدادی، بهداشتی و درمانی از جمله مواردی است که باید با جدیت در دستور کار مشترک مجامع ملی قرار گیرد. و فدراسیون، و بیشتر در مورد آنها. تمرکز

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در سال 2022 نشستی برای جمع بندی فعالیت های جمعیت ملی فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) برگزار شد و پیشنهاداتی برای افزایش همکاری ها در سال آینده ارائه شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در این جلسه با تاکید بر اثربخشی ایران و افزایش حوادث ناشی از تغییرات اقلیمی، گفت: تشکیل شورای راهبردی تغییر اقلیم جمعیت هلال احمر ایران برای سیاست اثربخشی جمعیت در بخش‌های مختلف تشکیل دبیرخانه شبکه تغییر اقلیم برای جوانان جامعه برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی در خصوص مسائل تغییر اقلیم برای کارکنان و داوطلبان و اجرای طرح نظرآب در راستای مقابله با اثرات نامطلوب گرمایش زمین از جمله اقدامات این سازمان است. جمعیت در سال 2022

پیرحسین کولیوند با اشاره به چالش‌های پیش روی جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ فعال در منطقه منا گفت: بحران گرسنگی، کمبود مواد غذایی و طبیعتاً مشکلات مالی و اقتصادی ناشی از این بحران‌ها بر فعالیت‌های بشردوستانه تأثیر جدی گذاشته است. روند پاسخگویی و ارائه کمک به جمعیت ملی تأثیر داشت

وی افزود: تاثیر منفی این پدیده در ایران به صورت خشکسالی، سیل ناگهانی، کمبود شدید منابع آبی، مهاجرت و به ویژه ریزگردها خود را نشان داد که هلال احمر منابع مالی زیادی را برای پاسخگویی به این بحران ها در سال جاری تامین کرد. سالهای اخیر.به ویژه برای خشکسالی اختصاص داده شده است.

کولیوند بر لزوم تجهیزات کافی و وجود امکانات لازم برای پاسخگویی به حوادث تاکید کرد و گفت: بسیج منابع، جلب اعتماد خیرین در سطح جهان و به روز رسانی تجهیزات و امکانات امدادی، بهداشتی و درمانی از جمله مواردی است که باید در بین مردم مشترک باشد. جمعیت ملی و فدراسیون و تمرکز بیشتر روی آنها.

رئیس جمعیت هلال احمر در بخشی دیگر از سخنان خود به محدودیت های متعدد در تامین تجهیزات امدادی و انجام اقدامات بشردوستانه به دلیل تحریم های اقتصادی علیه ایران اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر ایران در قالب اقدامات بشردوستانه دیپلماسی، پیشنهادات خود را برای تشکیل شبکه ای از جوامع ملی تحت تحریم جلسات ارائه کرد و اساسنامه فدراسیون را در ژنو پیشنهاد کرد و بر پیگیری هدفمند و ساختاریافته این موضوع اصرار داشت.

کولیوند ظرفیت هلال احمر ایران را در حوزه های امداد و نجات، بهداشت و درمان، توانبخشی، داوطلبان، تجهیزات پزشکی و درمان فوریت های پزشکی در مقابله با بلایای ملی و بین المللی بیان کرد و به عنوان نمونه گفت: فعالیت های بهداشتی و درمانی کشور هلال احمر ایران در کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین با ایجاد مراکز بهداشتی درمانی دائمی در شهرهای عقب مانده و پرجمعیت، سال هاست در خدمت مردم از هر دین، رنگ، قومیت و مذهبی بوده است.

وی همچنین به عملیات سالانه اربعین اشاره کرد و گفت: عملیات امداد و درمان جمعیت هلال احمر بین المللی در ایران و عراق الگویی مناسب برای استفاده از همه امکانات و نشان دادن آمادگی نیروها برای کمک است.

دیدگاهتان را بنویسید