نیروهای مسلح به تهدیدات رژیم صهیونیستی پاسخ خواهند داد


ساعت: 14:41
تاریخ ارسال: 1301/10/12
کد خبر: 1921611

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اگر تهدیدی از سوی رژیم صهیونیستی متوجه هر نقطه از جمهوری اسلامی ایران شود، پاسخ قاطع و مکرر خواهند داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان رزمایش ذوالفقار 1401 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 که چهار نیروی سپاه در آن شرکت داشتند. ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه پدافند هوایی جنوب شرق کشور، در سواحل مکران، در دریای عمان و اقیانوس هند در مساحت سه میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه انجام شد. هرمز تا بندر و در عمق 10 درجه شمالی با موفقیت به پایان رسید.



فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به ابعاد مختلف رزمایش ذوالفقار 1401 گفت: نیروی زمینی ما در شرایط جوی بسیار متنوع و نامساعد موفق شدند در حالی که بارندگی شدید بود و منطقه منطقه مناسبی برای اجرای همه برنامه ها نبود. وظایف از پیش تعیین شده خود را به خوبی برنامه ریزی کنند.



وی ادامه داد: پدافند هوایی ارتش با سامانه های موشکی خود توانست با اهداف سطح مقطع راداری پایین خود درگیر شود و موفقیت های بزرگی را برای این نیرو و قرارگاه پدافند هوایی مشترک به دست آورد.



سرلشکر موسوی همچنین به نقش نیروی هوایی در رزمایش ذوالفقار 1401 اشاره کرد و گفت: نیروی هوایی با جنگنده ها و شکاری بمب افکن های خود توانست تمامی ماموریت های محول شده در رزمایش را با بهترین نتایج و عالی به انجام برساند. نتایج.



فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در رزمایش ذوالفقار 1401 اظهار داشت: محوریت این رزمایش بر روی نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران بود که توانست توان رزمی خود را در این رزمایش تطبیق دهد. دریا، ساحل و هوا به تهدیدات آتی



وی افزود: قابل توجه ترین کار نیروی دریایی ارتش در زمینه پهپاد، پرواز پهپاد آرش 2 از عرشه ناوشکن سهند از اعماق اقیانوس به اهداف تعیین شده در ساحل بود که با موفقیت با هدف درگیر شد. که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی بود و محلی برای مژده دادن به ملت ایران بزرگ است. همچنین امسال در این رزمایش دو ناوگروه نیروی دریایی ارتش که در مناطق شرق و غرب جهان در ماموریت‌هایی شرکت می‌کنند نیز در رزمایش شرکت کرده و به انجام ماموریت پرداختند.



سرلشکر امیر موسوی بیان کرد: در این رزمایش بیش از 200 ماموریت پیش بینی شده بود که بخشی از این ماموریت ها به این دو نیروی دریایی واگذار شد. یک ناوگروه در فاصله بیش از 25 هزار کیلومتری از نقطه ای که ما هستیم، ماموریت خود را به پایان رساند و ناوگروه دیگر در بابل منداب ماموریت خود را با موفقیت به پایان رساند.



فرمانده کل نیروی زمینی ارتش گفت: خدا را شاکرم که نیروهای مسلح و کشورمان به آن درجه از اقتدار و توان رسیده اند که با تکیه بر توان خود و با تکیه بر توانمندی دانشمندان جوان خود و همچنین تکیه با تمام تجهیزات و دستاوردهای بومی توانستند این کار را انجام دهند و با هماهنگی کامل بین نیروهای چهارگانه و قرارگاه پدافند هوایی تحت فرماندهی قرارگاه ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران کار بزرگ را به پایان برسانند.



سرلشکر موسوی با اشاره به اهداف این رزمایش تاکید کرد: میزان اثربخشی، آموزش، تجهیزات و تاکتیک ها با توجه به فناوری روز و تهدیدات موجود در این رزمایش سنجیده می شود.



وی با بیان اینکه رزمایش ها معمولا حاوی پیام صلح و دوستی به ملت های منطقه و کشورهای دوست و متحد است، افزود: پیام دیگر رزمایش ها به دشمنان و بدخواهان است. بدخواهان جمهوری اسلامی ایران بدانند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در رسالت خود برای پاسداری از ارزش ها، آرمان ها، مرزها، کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی این عزیز جدی هستند. کشور و به هر تهدیدی قاطعانه پاسخ خواهد داد.



فرمانده کل ارتش با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اکنون در بدترین وضعیت تاریخ حیات بی ریشه خود قرار دارد، تصریح کرد: به همین دلیل نخست وزیر این رژیم مجبور شد با افراطی ترین افراد ائتلاف کند. کابینه آشفته او را سرنگون کند



وی ادامه داد: گاهی شایعاتی از سوی رژیم صهیونیستی و برخی از مقامات آنها می شنویم، از اینجا به آنها پاسخ می دهیم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اگر تهدیدی از سوی رژیم صهیونیستی متوجه هر نقطه از جمهوری اسلامی شود. ایران با چندین پاسخ پاسخ خواهند داد.



سرلشکر موسوی تصریح کرد: رزمایش ها معمولاً برای بازدارندگی و امنیت است و به گونه ای انجام می شود که کشورهای متجاوز و متجاوزان و متجاوزان و تمامیت خواهان اگر احساس کردند می توانند به کشور دیگری حمله کنند، اشتباه محاسباتی کنند.



وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند روز گذشته بخشی از توان خود را در دفاع از کشور و پاسخگویی به دشمن نشان داده است. ما به دنیا نشان دادیم که می توانیم به هر تهدیدی به بهترین شکل ممکن پاسخ دهیم.



فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: به ملت بزرگ ایران عهد می کنیم که سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر برادران خود در نیروهای مسلح از مرزها و شکاف های این کشور و از نام بلند ایران عزیز. و از پرچم زیبای جمهوری اسلامی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری فرماندهی معظم کل قوا تا آخرین قطره خون دفاع خواهد شد.



وی ادامه داد: باید تاکید کنم دوران هر دشمنی با هر زور و هر فکری که کوچکترین برخورد تهاجمی به آب و خاک ایران عزیز داشته باشد گذشته است، ایران سرافراز مانده و سرافراز خواهد ماند.



سرلشکر موسوی در پاسخ به سوالی درباره مهمترین دستاوردهای رزمایش ذوالفقار 1401 ارتش گفت: توان پهپادی و موشکی و اینکه قرارگاه فرماندهی و کنترل می تواند عملیات مشترک چهار نیرو را در برد 3 میلیون کیلومتری هدایت کند. عملیاتی که برخی از عناصر این عملیات در فاصله بیش از 25000 کیلومتری آن، هدایت آن و به سرانجام رساندن آن و نتیجه مطلوب، بزرگترین دستاورد این رزمایش بود.



وی افزود: ما نتیجه تفکر دانشمندان جوان را در این زمینه دیده ایم و نباید فراموش کرد که در این زمینه شاهد توانمندی جوانان خود در مدیریت عملیات بوده ایم و از این بابت خدا را شاکریم.
فرمانده کل ارتش گفت: خطاب به همه مردم عزیز این منطقه؛ اینجانب از تمامی هموطنان عزیزمان در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به ویژه مردم عزیز جاسک به خاطر همراهی و همدردی با سربازان ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش تشکر می کنم.



امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: همچنین از رسانه های محترم; از خبرگزاری ها، روزنامه ها و شبکه های اجتماعی به ویژه صدا و سیما برای اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی در خصوص لزوم برگزاری رزمایش و مراحل مختلف رزمایش مشترک ذوالفقار 1401 تشکر می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید