نیمه شعبان فرصتی است برای کمک به محرومان همگرایی


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815391

سخنگوی ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: یکی از کارکردهای ستاد یادواره در نیمه شعبان شاید ایجاد همگرایی و پیش روی نهادها برای محرومیت زدایی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; آیت الله سید احمد علم الهدی شب گذشته در دیدار اعضای کمیته اعلامیه مهدویت خراسان رضوی گفت:

وی ادامه داد: اگرچه جامعه و مردم وظایفی دارند و حتی با کمک های مالی و مالی از همشهریان فقیر خود حمایت می کنند، اما این مشارکت مردمی تکلیف اصلی نهادها و سازمان های مسئول را رفع نمی کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری راهپیمایی نیمه شعبان در مشهد از سنت حسنه امام رضا (ع) تلقی می شود، گفت: تاکنون هر اقدامی در تاریخ این انقلاب عاشقانه بوده است. و اخلاص او ثمرات قابل توجه و برکات فراوانی به بار آورد. نمونه ای از این برنامه های صمیمانه، سنت حسنه راهپیمایی مردمی نیمه شعبان در مشهد است که پس از گذشت سال ها، اکنون با استقبال پرشور همسایگان وفادار امام رضا (ع) برگزار می شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش مشارکت مردم در برگزاری جشن میلاد امام زمان (عج) در نیمه شعبان خاطرنشان کرد: با نهضت امام زمان (عج) در مسیر ائمه اطهار قرار گرفته است. (ع) و ارواح مطهر شهدا را برای ما ترسیم کرده است.

آیت الله علم الهدی افزود: باید یک هسته متمرکز مردمی برای گرامیداشت روز نیمه شعبان ایجاد شود تا این راهپیمایی و بزرگداشت این روز بزرگ منحصر به چندین سازمان و نهاد مختلف نباشد. مردم مسئول برگزاری جشن میلاد امام زمان (عج) هستند و این اصل اساسی باید حفظ شود.

وی ادامه داد: بر اساس روایات متواتر در تاریخ تشیع، بیشتر احادیث برای امام زمان(عج) توسط امام صادق و امام رضا(ع) منتشر شده است. امام صادق (ع) در این باره فرمودند که اگر حضور مهدی (عج) را درک کرده بودم، تمام عمرم خادم او بودم. همچنین دعایی که در نماز جمعه می خوانیم در واقع دعایی برای امام زمان (عج) است که از سلف بزرگوارش امام رضا (ع) صادر شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگرچه راهپیمایی در روز نیمه شعبان از شعائر الهی به عنوان راهپیمایی ایام الله مانند 22 بخمن، 9 روز یا روز جهانی قدس محسوب نمی شود. اما اگر همسایگان علی (ع) ابن موسی الرضا (ع) نکات بهداشتی را رعایت کنند، حضور پرشور در مراسم میلاد امام زمان (عج) قطعا مورد توجه آن حضرت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید