هجوم پروانه ها پس از بارندگی در انزلی/ خطری برای سلامتی شهروندان ندارد


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897159

مدیر جهاد کشاورزی بندرانزلی در خصوص هجوم تعداد زیادی از پروانه ها به نقاط مختلف انزلی در روزهای اخیر گفت: این حشرات خطری برای سلامت شهروندان ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه رضا نوربخش مدیر جهاد کشاورزی بندرانزلی امروز اعلام کرد: تعداد زیادی پروانه به مزارع و پوشش گیاهی این شهرستان هجوم آورده اند و این حشرات از آفات کشاورزی محسوب می شوند و سلامتی را تهدید نمی کنند. شهروندان

وی در خصوص هجوم پروانه ها به نقاط مختلف شهر انزلی در روزهای اخیر گفت: این پروانه ها احتمالا از خانواده پیرالید هستند.

نوربخش با اشاره به اینکه این پروانه ها شبیه پروانه ها و البته کمی بزرگتر از این حشرات هستند، افزود: در دو سال اخیر و در شهریور ماه پس از بارندگی های شدید، این پروانه ها در سیلاب ها مشاهده شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی ناحیه بندرانزلی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بندرانزلی شالیزار و 7 هزار هکتار باغ است، گفت: در صورت نیاز مقدمات سمپاشی و مبارزه با آفات وجود دارد.

نوربخش تصریح کرد: البته این حشرات مشابه پروانه کرم ذرت هستند و نمونه های لازم جمع آوری شده توسط کارشناسان در مرحله تحقیقات علمی و تحقیقات تخصصی و دقیق تر است.

وی با اشاره به نگرانی برخی از شهروندان از وجود این حشرات در پارکینگ منازل و یا برخی از منازل فاقد حفاظ، گفت: این حشرات از آفات محصولات زراعی هستند و تا چند روز دیگر حذف می شوند. علاوه بر این بررسی های لازم بررسی می شود و شهروندان نگران نباشند زیرا هیچ خطری برای سلامت مردم وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی بندرانزلی گفت: بسیاری از پروانه های روزپرواز آفات مهمی نیستند، اما تعدادی از پروانه های شب پرواز به نام شب پره در خانواده های Noctuidae و Pyralidae از آفات بسیار مهم محصولات و گیاهان مختلف محسوب می شوند. بودن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید