استفاده از تجربیات یزد در مدیریت شهری در ساختمان دانشگاه تبریز/آزاد خطری ندارد


ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878763

جلسه امروز شورای شهر تبریز با گزارش رئیس دانشگاه آزاد، صحبت های رئیس شورای یزد و سخنان اعضا به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، جلسه امروز شورای شهر تبریز با حضور تعدادی از اعضای شهر یزد آغاز شد. در اولین جلسه این نشست آرش رنجران رئیس دانشگاه آزاد تبریز به شورا گفت: دانشگاه آزاد با 35 واحد مرکزی در استان آذربایجان شرقی و 1700 استاد یکی از تاثیرگذارترین دانشگاه ها است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تنها محل اخذ مدرک نیست و باید زمینه اشتغال دانشجویان را فراهم کند، گفت: در این زمینه اقداماتی در حوزه مدیریت شهری انجام شده و پایان نامه ها را در این راستا هدایت خواهیم کرد. و همچنین اسکن کارآفرینی. ما با همکاری صنعتگران آموزش دیده و اکتسابی به طور جدی پیگیر دانشجو هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد تبریز در خصوص دانشکده علامه امینی گفت: این ساختمان خطرناک نیست. ده سال بعد از زلزله ورزکان مشکلاتی پیرامون آن وجود دارد.

وی ادامه داد: این ساختمان از سال 91 به طور مرتب توسط گروه مهندسی عمران دانشگاه آزاد مورد بازرسی قرار گرفت و به دلیل یک حادثه در کلانشهر حساسیت ما افزایش یافت.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: ما دانشجویان را خانواده خود می‌دانیم و خود را پدر 50 هزار دانشجو می‌دانم و به همین دلیل نسبت به موضوع حساس هستم.

وی ادامه داد: طبق گفته مدیریت عمرانی ما در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و در صورت وقوع زلزله با ریشتر ساختمان امینی نسبت به سایر ساختمان ها آسیب پذیرتر است.

در دستور کار دومین جلسه، عزیزلا سیفی، رئیس شورای شهر یزد در صحن شورای شهر تبریز گفت: سال ها یک تبریزی شهردار یزد بود و همچنین یک تبریزی رئیس شهر تبریز بود. شورا، اکنون شهردار یکی از مناطق مهم یزد در تبریز است.

وی ادامه داد: این موضوع نشان دهنده ارتباط تنگاتنگ فرهنگی، مذهبی و اجتماعی شهرهای یزد و تبریز است.

رئیس شورای شهر یزد گفت: تبریز در سال های اخیر به عنوان بهترین شهر ایران برای زندگی معرفی شده و همچنین سال هاست که پاک ترین شهر ایران بوده است.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم از تجربه تبریز به ویژه در جذب سرمایه گذار استفاده کنیم.

سیفی در پایان گفت: شهر یزد یکی از شاهراه های اصلی مسافربری است و در سال های اخیر نیز به عنوان شهری پاک معرفی شده است، امیدوارم با کمک یکدیگر بتوانیم به مردم یزد و تبریز خدمت کنیم.

دستور کار بعدی بررسی طرح فوریت اعضای شورا مبنی بر الزام شهرداری پایتخت به ارائه طرح و لایحه جامع، عملی و اجرایی در راستای اجرای تعهدات ماده 55 قانون شهرداری تبریز بود. روح اله دهگانژاد گفت: خیر از وظایف شهرداری است و به صورت لهجه داده می شود.

وی ادامه داد: شهر تبریز به عنوان شهر بدون گدا شناخته می شود، اما سر چهارراه ها افرادی را می بینیم که برای چهره شهر مناسب نیستند و باید دید این افراد واقعا به پول نیاز دارند یا خیر؟

فریدون بابایی اقدم نیز درباره این طرح گفت: طرح خوبی است اما باید از یکدیگر جدا شوند، مکانیزمی مشخص شود.

وی ادامه داد: متکدیان در چهارراه ها ساعت کار هستند و میدان مشخصی وجود دارد که باید در این خصوص به مردم اطلاع رسانی کنیم و برای تحویل گرفتن آنها شماره تماس ارائه شود. البته کانون خیریه بچه ها کارهای خوبی برای کودکان کار انجام داد.

یعقوب هوشار شهردار تبریز نیز در این خصوص توضیح داد: با توجه به جمعیت تبریز متکدیان زیادی در تبریز نداریم. تکدی گری موضوعی است که در ارزیابی شهرها مورد توجه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: تکدی گری در تبریز قابل مقایسه با تهران و اصفهان نیست و ما همیشه در صورت حضور و شناسایی متکدیان در خیریه ها نماینده داشته ایم.

هوشار گفت: معاونت خدمات شهری مناطق موظفند در ساعات مشخصی این افراد را جمع آوری کنند.

وی افزود: نباید برخی مشکلات را در شهر تبریز گسترش دهیم. ما چیزی به نام تکدی گری نداریم و در این زمینه اقدامات اجرایی انجام می دهیم.

در نهایت دستور جلسه با اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

حجت الاسلام برگی در ادامه در خصوص موضوع زمین های فوتبال در آهماکیا گفت: دو هفته از هشدار بنده در خصوص این مشکل می گذرد و چند روزی است که پیگیر این موضوع هستیم اما تاکنون پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده ام.

وی ادامه داد: قرارداد فسخی وجود ندارد و در پنج سال گذشته به جای دو میلیارد 40 میلیون تن پرداخت شده است.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز نیز پاسخ داد: پنج سال است که این اتفاق می افتد و دو ماه فرصت تعیین و تعیین تکلیف داریم. من تمام ادعاهای شما را می پذیرم و عذرخواهی نمی کنم و به زودی قرارداد فسخ می شود.

روح اله دهگانژاد نیز در تذکری گفت: مدیران قبلی مترو اعلام کردند که تخصص نداریم و منصوب شده ایم و به مترو آمدیم.

وی ادامه داد: بهتر است در این موارد تکلیف را رها کنیم و حرفه ای عمل کنیم و با انتخاب افراد متخصص در سطح شهر به مردم خدمت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید