هدف تحریم ها شکست اراده و خلع سلاح کشور است

ساعت: 18:10
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782424

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه هدف تحریم ها شکست اراده و خلع سلاح کشور است، گفت: امروز دشمن با قدرت رسانه به دنبال تاثیرگذاری بر زندگی مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در هفتمین همایش ملی پدافند فیزیکی و حفاظت از زیرساخت ها که امروز در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، گفت: امروز باید نگاهی به رویکردهای استکبار جهانی در این حوزه حفاظت غیرعامل داشته باشیم.

وی افزود: اگر دقت کنیم در دو سال اخیر هیچکس از گزینه تهدید نظامی صحبت نکرده است و این رویکرد این سوال را ایجاد می کند که آیا این گزینه به طور کامل حذف شده است یا در حال حاضر به دلایل تاکتیکی از سوی دشمن مطرح نشده است؟ دامنه سیاسی تحرکات و توانایی های دشمن را در نظر بگیرید.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: امروز دشمنان ما با در اختیار گرفتن ظرفیت سازمان های بین المللی به دنبال گسترش نفوذ خود در اداره کشورها و فعالیت در این حوزه هستند. یعنی دشمنان برای توجیه اقدامات استکباری خود در اذهان و افکار عمومی به نظارت سازمان های بین المللی متوسل شدند.

اسلامی ادامه داد: دشمن از ظرفیت سازمان ها و تشکل هایی که از نظر ذهنی و عینی همگانی تلقی می شوند متناسب با اهداف خود حداکثر استفاده را می کند و اتفاقاً این حوزه جایی است که ما ضعیف هستیم و حضور و نفوذ نداریم.

وی افزود: دومین قسمتی که دشمن روی آن حساب می کند بحث دستیابی به ظرفیت های مالی و کانال های پولی و تسلط بر روند اقتصاد جهانی است که بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که امروزه همه کشورها اعتبار و درآمد خود را از کانال می گیرند. . «مالی می گذرد و اینها در واقع عناصر جدید قدرت هستند که برای رسیدن به اهداف دنیای استکبار به کار می روند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در شرایط تحریم نیز باید از عواقب و آسیب هایی که به بار می آورد، آگاه باشیم، گفت: در صورت بروز تحریم ها باید به دنبال آن باشیم. هدف تحریم فروش ابزار و دانش نیست، بلکه ایجاد روحیه تسلیم طلبی و خلع سلاح است. استکبار جهانی در طول سالیان گذشته آنها را قبل از اینکه با کشوری درگیر شوند خلع سلاح کرده و در واقع بیش از همه صحنه یک فتح پیروزمندانه را به وجود آورده است.

اسلامی با تاکید بر اینکه استکبار جهانی هرگز در جنگ مساوی قرار نگرفته است، گفت: استکبار همواره به مرحله خلع سلاح ملت ها رسیده تا راه را برای پیروزی پیروزمندانه هموار کند و از این حیث رسانه از دیگر موارد استکبار جهانی است. برای نفوذ در اعماق زندگی مردم در سراسر جهان و پیشبرد نقشه های آنها استفاده می شود و در این زمینه دشمن از رسانه ها برای شناسایی و احراز هویت مردم در سراسر جهان استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن با قدرت رسانه به دنبال نفوذ در اعماق ذهن و روح ملت ها است، گفت: اراده ملت ها پیروز شود که امروز در فضای مجازی مشهود است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: آمریکایی ها سال هاست که تلاش می کنند حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند اما به دلیل حضور پرشور مردم ایران در صحنه نتوانسته اند کاری از پیش ببرند. ; لذا روی مقبولیت کار کردند و سعی کردند مقبولیت جمهوری اسلامی را تضعیف کنند و به صفر برسانند. دشمن در این زمینه عناوین و اتهاماتی را به مسئولان جمهوری اسلامی داده و خواهد کرد.

اسلامی گفت: امروز اصالت زدایی و تهاجم در عرصه فرهنگی یکی از ابزارهای دشمن برای اعمال قدرت است.

وی گفت: امروز در ادبیات و رفتار دشمنان احتیاط از تعامل با جمهوری اسلامی بسیار محسوس و مشهود است که نشات گرفته از قدرت دفاعی جمهوری اسلامی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه امروز شناسایی و تهی شدن استعداد یک کشور یکی از مولفه های تضعیف ملت است، گفت: دشمن در این زمینه تلاش زیادی می کند تا بهترین استعدادها و مغزها را بگیرد. خارج از کشور.”

اسلامی گفت: برای حفظ سرمایه اجتماعی در این روند نیازمند تعادل در سیاست داخلی و خارجی هستیم و ثانیا شرایط لازم برای شکوفایی و پیشرفت را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید