هدف شورشیان؛ ضربه ای به مذاکرات هسته ای


ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898800

یزدان جلالی گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران به دنبال این هستند که این اختلالات را به عنوان نقطه ضعف ایران به مذاکرات بیاورند و به مذاکرات پایان دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یزدان جلالی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز; وی با اشاره به اقدامات موذیانه و اخلالگرانه دشمنان و معاندان در رعایت تحریم ها علیه ایران و تأثیر این اقدامات مخرب در دستیابی به اهداف مذاکرات هسته ای، تصریح کرد: هر زمان که کشور ایران وارد بحث مذاکره شود، دشمن نیز وارد بحث مذاکره می شود. چاره ای جز تسلیم شدن در برابر خواسته های مشروع ما ندارد، نه، او عذرخواهی می کرد تا اوضاع داخلی کشور را آشفته جلوه دهد.


وی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران به دنبال این هستند که از این اغتشاشات به عنوان نقطه ضعف ایران در مذاکرات استفاده کنند و به مذاکرات پایان دهند.


جلالی وقایع امروز کشور را مروری بر وقایع سال 88 می داند و بیان می کند: سال 88 و روز قدرت متأسفانه بحث انتخابات را عوامل داخلی، مخالفان و ضدانقلاب بهانه کردند چرا که دشمنان خارجی آمریکا و ایران فهمیدند که ایران چرخ محرکه پیشرفت علمی مشکلات است. صنایع هسته ای و دفاعی را نمی توان متوقف کرد.


این کارشناس سیاسی تصریح کرد: دشمنان این را بهانه ای برای افزایش تحریم ها علیه ایران قرار دادند و برخی کشورها را نیز با خود همراه کردند.


جلالی خاطرنشان کرد: امروز هم همین مشکل خود را نشان داد، دشمنان تحریم ها را بی نتیجه دیدند و در مذاکرات هسته ای خواسته های ایران درست است، به همین دلیل متأسفانه مرحوم مهسا امینی بهانه ای شد تا دوباره از این مشکل استفاده کنند. و باز هم وضعیت داخلی ایران را بی ثبات کند. نشان دهید و امتیاز بگیرید.


این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اگرچه بین این مشکلات داخلی ایران و مذاکرات اختلافاتی وجود دارد و این اتفاق اتفاق ناگواری بود و همه نهادهای مسئول در ایران با جدیت در تلاش برای روشن شدن موضوع هستند، اما این موضوع بهانه ای است برای هجمه به ارزش ها. جمهوری اسلامی ایران.


جلالی خاطرنشان کرد: همه گروه های مختلف اعم از حزب کمونیست، دمکرات، مجاهدین خلق و سلطنت طلبان و مخالفان از این مشکل سوء استفاده کردند و آن را بهانه ای برای حمله به جمهوری اسلامی ایران قرار دادند.


وی تصریح کرد: به زودی ابعاد این موضوع برای افکار عمومی روشن خواهد شد و توطئه دشمنان شکست خواهد خورد. این رفتار دشمنان برای مردم روشن شد. گروهی به دنبال تجزیه ایران هستند و گروهی به دنبال بازگشت به نظام شاهی».


این کارشناس سیاسی گفت: ممکن است در میان این همه گروه های اپوزیسیون داخلی در ایران، گروه های دیگری هم باشند که عمدتاً تحت تأثیر جریان خارجی و عوامل بیرونی هستند.


وی افزود: قطعاً از این موضوع در داخل برای حمله به مذاکراتی که ایران وارد آن شده است استفاده می شود، زیرا در یک سالی که دولت جدید روی کار آمده است با اقتدار و دست پر به دنبال پیشبرد مذاکرات هسته ای بوده است.


جلالی با بیان اینکه مسائل دیگری نیز در این مورد وجود دارد، تصریح کرد: این حادثه در کشور مربوط به حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی اربعین نیست و دشمنان باید به نحوی بر این موضوع تأثیر بگذارند و دشمنان نیز درصدد پیوستن به آن هستند. خنثی سازی ایران در یکی از پیمان های مهم سیاسی، اقتصادی و نظامی (شانگهای).


وی در پایان گفت: این اتفاقات نمونه ای از موفقیت های مهم برای جمهوری اسلامی ایران بود و برای قطع این موفقیت ها امروز این بهانه را ایجاد می کنند تا به ارزش های کشورمان آسیب بزنند، کسانی که به زنان محجبه حمله می کنند. کسانی که به استقلال حمله می کنند. این ایران را زیر سوال می برد، کسی که به دنبال تخریب ارزش های مردم شریف ایران است قطعا دلسوز ایران نیست.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید