هرگونه اتحاد با رژیم صهیونیستی ثبات و امنیت منطقه را تهدید می کند


ساعت: 20:31
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881488

دبیر شورای عالی امنیت ملی خطاب به وزیر امور خارجه قطر گفت: هرگونه ائتلاف با رژیم صهیونیستی حتی اگر امنیتی و مدنی نباشد، ثبات و امنیت منطقه را به خطر می اندازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر که به تهران سفر کرده است، بعد از ظهر با علی شمخانی، نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد. چهارشنبه) و مسائل دوجانبه و منطقه ای، رویدادهای اخیر سیاسی و امنیتی و برخی موارد خاص مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شمخانی در این دیدار به تشریح سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و نقش محوری همسایگان در روابط خارجی کشورمان پرداخت و اظهار داشت: سیاست همیشگی ایران در قبال همسایگان توسعه روابط همه جانبه و راهبردی در کنار حسن همجواری است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به تروریسم و ​​صهیونیسم به عنوان دو عنصر اصلی ایجاد ناامنی در منطقه اشاره کرد و افزود: هرگونه ائتلاف با رژیم صهیونیستی و ناامنی و متمدن، ثبات و امنیت منطقه را تهدید خواهد کرد.
شمخانی با بیان اینکه رفتار ایران در منطقه نشان می دهد که جمهوری اسلامی همواره به عنوان یک راهبرد دائمی به امنیت جمعی و حفظ تمامیت ارضی کشورها علاقه مند بوده است، خاطرنشان کرد: اشغال کویت توسط صدام را محکوم کرده و از قطر در مقابله با زیاده خواهی و زورگویی برخی حمایت کنید. کشورهای منطقه نمونه بارز چنین استراتژی هستند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان رویکرد ایران در مذاکرات را برای دستیابی به توافقی قوی، باثبات و قابل اعتماد ذکر کرد و افزود: تحریم های سرکوبگرانه علیه ایران باید به گونه ای برداشته شود که همه کشورها بتوانند به راحتی در ایران سرمایه گذاری کنند. با حفظ منافع بلندمدت خود.
وی خاطرنشان کرد: ایران دور جدیدی از مذاکرات را در وین با هدف دستیابی به توافق آغاز کرده و مانند گذشته تا احقاق حقوق قانونی خود به دیپلماسی پایبند خواهد بود.
شمخانی در پایان با اشاره به میزبانی قطر در جام جهانی 2022، برای این کشور در میزبانی این مسابقات آرزوی موفقیت کرد و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری همه جانبه در این زمینه تاکید کرد.
در این دیدار شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز با ابراز خرسندی از سفر خود به ایران بر تداوم گفت وگوهای منطقه ای برای رفع برخی موانع مصنوعی و تسریع دوجانبه و چندجانبه تاکید کرد. روابط بین کشورها..
وی با اشاره به حمایت قاطع قطر از مذاکرات برای رفع تحریم‌ها، افزود: همه طرف‌ها باید هر چه سریع‌تر با پذیرش تعهدات برجامی به توافق برگردند.
وزیر امور خارجه نیاز اصلی منطقه را وجود ثبات پایدار و همکاری همه جانبه برای رفاه و آسایش ملت‌ها عنوان کرد و گفت: شکل‌گیری توافق در مذاکرات قطعا برای افزایش ثبات در منطقه مفید خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید