هزینه ماهانه Starlink چقدر است؟

هزینه ماهانه Starlink چقدر است؟

اسپیس ایکس در حال آزمایش یک سرویس اینترنت ماهواره ای جدید است که به ادعای این شرکت به کاربران امکان می دهد «تقریباً از هر کجای دنیا» به اینترنت متصل شوند. اسپیس ایکس از طریق پروژه Starlink تلاش می کند دسترسی به اینترنت را در مناطق فقیر امکان پذیر کند.

اسپیس ایکس نسخه جدید اینترنت استارلینک را «سرویس رومینگ جهانی» می نامد و می گوید که کاربران برای دسترسی به این سرویس باید ماهیانه 200 دلار بپردازند. تهیه کیت Starlitek (شامل بشقاب و یک سری لوازم جانبی دیگر) به طور جداگانه برای مصرف کنندگان 599 دلار هزینه دارد.

این سرویس جدید از ارتباطات بین ماهواره ای (لیزرهای فضایی) برای ارائه اینترنت در سراسر جهان استفاده می کند. اسپیس ایکس در پیامی به کاربران گفت که سرویس رومینگ جهانی «سرعت بالا و تأخیر کم استارلینک را با دوره‌های کوتاه اتصال ضعیف یا قطعی» ارائه می‌کند، اما این وضعیت با گذشت زمان «به‌طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت».

بر اساس گزارش The Verge، مشخص نیست که SpaceX چگونه تلاش می کند اینترنت ماهواره ای را در هر نقطه از جهان ارائه دهد. در برخی از کشورها مانند هند و پاکستان، این شرکت منتظر مجوز از دولت است و تا زمانی که مجوز صادر نشود، مجاز به ارائه نسخه معمولی Starlink در این کشورها نیست. وزیر ارتباطات ایران گفت: قوانین سرزمینی مرتبط با فعالیت اینترنت ماهواره ای کشور به اسپیس ایکس ابلاغ شده است.

برخی از خبرگزاری ها می گویند اسپیس ایکس خدمات رومینگ جهانی را در مناطقی مانند گرینلند که خارج از منطقه تحت پوشش Starlink هستند ارائه کرده است. Starlink به کاربران اجازه می دهد تا دیش های اینترنتی ماهواره ای را جابجا کنند، اما به نظر می رسد سرویس رومینگ جهانی محدودیت کمتری دارد. طرح Starlink RV که ماهانه 135 دلار هزینه دارد، به کاربران این امکان را می دهد که RV خود را به دیش Starlink مجهز کنند تا در هنگام سفر به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند. این طرح فقط در نقاط محدودی از جهان موجود است.

افزونه قابل حمل Starlink ماهیانه 25 دلار اضافی به اشتراک اینترنت ماهواره ای 110 دلاری اضافه می کند و به کاربران این امکان را می دهد که تا زمانی که قاره محل زندگی خود را ترک نکرده اند، ظرف را با خود به مکان های مختلف ببرند. همچنین اگر کاربر زمان زیادی را دور از خانه سپری کند، اسپیس ایکس از آنها می خواهد که آدرس خانه خود را تغییر دهند. SpaceX همچنین طرح دریایی را با مبلغ 5000 دلار در ماه ارائه می دهد. این طرح دسترسی به اینترنت در دریا را امکان پذیر می کند. SpaceX به طور خاص گفت که افرادی که خارج از ایالات متحده هستند باید مطمئن شوند که کیت Starlink با قوانین محلی کشورشان سازگار است. همچنین باید مسئولیت پرداخت حقوق گمرکی و مالیات واردات را نیز بر عهده داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید