راه اندازی سرویس Starlink با ماهواره های لیزری; کاهش تاخیر و وابستگی به ایستگاه های زمینی

راه اندازی سرویس Starlink با ماهواره های لیزری;  کاهش تاخیر و وابستگی به ایستگاه های زمینی

روز جدید سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک اعلام کرده است که در برخی مناطق از طریق ماهواره های لیزری خدمات ارائه خواهد کرد. این سرویس در حال حاضر در مناطقی مانند استرالیا، کانادا و قطب جنوب در دسترس است و مزایای مختلفی از جمله بهبود کیفیت ارتباطات و خدمات در مناطق دورافتاده را به همراه دارد.

از زمان راه اندازی سرویس اینترنت بتای Starlink در سال 2020، اسپیس ایکس به یکی از بازیگران اصلی این بازار تبدیل شده و همواره به دنبال توسعه شبکه خود بوده است. این شرکت در حال حاضر استفاده از ماهواره های لیزری را آغاز کرده است که تا حدی نیاز به ایستگاه های زمینی را برطرف می کند. همچنین، این سرویس جدید می تواند تأخیر را با تغییر مسیر داده ها کاهش دهد.

گزارش امروز بر اساس ایمیلی است که نماینده اسپیس ایکس به کاربری در کانادا ارسال کرده است. این ایمیل نشان می دهد که این شرکت پوشش مناطق دورافتاده را با استفاده از ماهواره های لیزری خود آغاز کرده است. اسپیس ایکس مدتی است که به طور مرتب این ماهواره ها را پرتاب کرده و آنها را نسخه بهینه تری از ماهواره های نسل قبل می داند. کاربران Reddit همچنین از دریافت ایمیل های مشابه در آلاسکا و قطب جنوب خبر داده اند.

سرویس Starlink در دورافتاده ترین مکان ها در دسترس است

این شرکت همچنین نقشه پوشش خدمات Starlink را در وب سایت خود به روز کرده است. این نقشه اکنون نشان می دهد که بیشتر نقاط اروپا، بخش هایی از آمریکای جنوبی، ژاپن و استرالیا تحت پوشش این سرویس قرار دارند. سوالبارد نروژ به عنوان یکی از دورافتاده ترین مناطق جهان که گاهی اوقات خورشید در آن چندین روز غروب نمی کند یا شب ها چندین ماه طول می کشد، تحت پوشش اینترنت ماهواره ای نیز قرار گرفته است.

شرکت ایلان ماسک قصد دارد سال آینده اینترنت ماهواره ای خود را در کشورهایی مانند عربستان سعودی، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، مصر و باهاما راه اندازی کند. مدیرعامل اسپیس ایکس پیش از این اعلام کرده بود که سرویس Starlink نیز پس از لغو تحریم های آمریکا علیه ایران فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید