هشدار تقلب فزاینده در پیش فروش ساختمان/قرارداد باید در اداره ثبت درج شود نه در آژانس املاک.


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856239

مدیرکل راه و شهرسازی تهران با اعلام افزایش تقلب در پیش فروش ساختمان گفت: مشاوران املاک نمی توانند و نباید قرارداد پیش فروش منعقد کنند، فقط باید خریداران و سرمایه گذاران را به سمت و سو سوق دهند. دفتر اسناد رسمی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه با هشدار به مردم تهران افزود: سال گذشته ۳۵ هزار فقره جعل و کلاهبرداری در پیش فروش ساختمان در محاکم قضایی استان تهران به ثبت رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: بر اساس گزارش های اخیر دادگستری تهران، این آمار در دهه 1400 رو به افزایش بوده است.

وی ادامه داد: قانون پیش فروش ساختمان در سال 1389 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در سال 1393 با تصویب قوه قضاییه به آیین نامه اجرایی تبدیل شد. در واقع فلسفه این قانون جلوگیری از فروش مال به اشخاص مختلف است.

محبت خواه به فروشندگان و مشاوران املاک هشدار داد که در قانون برای تخلف از قانون مجازات حبس پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی تهران به شهروندان هشدار داده است که پیش فروش باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود و کد رهگیری دریافت شود.

وی تاکید کرد: بنگاه های معاملات ملکی صلاحیت فروش در این حوزه را ندارند و می توانند متقاضیان را تنها به دفاتر اسناد رسمی ارجاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید