هشدار جدی به استقلالی ها: این 6 امتیاز بسیار خطرناک است

هشدار جدی به استقلالی ها: این 6 امتیاز بسیار خطرناک است

مهدی پاشازاده کاپیتان سابق استقلال درباره دلایل حذف استقلال از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی می گوید:

مبارزه قبلی برای استقلال نساجی را چگونه ارزیابی کردید؟

بازی صحنه های جالب زیادی داشت و برخلاف مسابقات این تورنمنت که معمولا دو تیم با احتیاط کار می کنند، هر دو تیم شانس زیادی برای گلزنی داشتند و در مجموع شاهد بازی زیبایی بودیم.

درباره ترکیب تیم استقلال در این دیدار حرفی برای گفتن دارید؟

من فقط یه سوال میپرسم اگر باید در جام حذفی با بهترین تیم استقلال بازی می کردیم پس چرا این تیم در لیگ برتر دیده نمی شود؟ اگر این بهترین ترکیب بود، پس چرا در لیگ نه! البته شاید مربی دیگری هم همین کار را کرده باشد! نمی دانم.

شکست استقلال از جام حذفی را چگونه می توان تحلیل کرد؟

به نظر من اگر سال یا فصلی بود که استقلال می توانست مدعی اصلی قهرمانی هم در جام حذفی و هم در لیگ برتر باشد، امسال بود. چون می بینیم کدام تیم ها به نیمه نهایی رسیده اند. بنابراین استقلال یک فرصت بسیار خوب را از دست داد.

فکر می کنی حضور حسینی روی نیمکت فکر درستی بود؟

برای چنین مسابقاتی از بهترین و با تجربه ترین دروازه بان تیم استفاده می شود. چون هر چه دروازه بان مشهورتر باشد، تاثیر بیشتری در پنالتی های زنان دارد.

تو چی میگفتی

یادم هست زمان احمدرضا عابدزاده که داخل دروازه ایستاده بود همه می گفتند وقتی به سمت دروازه می رویم اصلا دروازه را نمی بینیم و انگار تمام عرض دروازه است! مخصوصا در زمان پنالتی. چون دروازه بان در پنالتی زن تاثیر مستقیم دارد.

به نظر شما حسینی می توانست بهتر از علیرضا رضایی کار کند؟

صد در صد آن اتفاق می افتاد. حسینی مجازات شد. بارها و بارها در چنین سطحی و حتی با حساسیت بیشتر در دروازه استقلال ایستاد و یک پنالتی را اجرا کرد. توپ های خطرناک را کنترل کنید. مطمئنا او می توانست تاثیر بهتری روی ضربات حریف بگذارد و شاید استقلال حذف نمی شد.

آیا شما در مورد پنالتی زنان صحبت می کنید؟

در کل همه بازیکنان تیم خوب پنالتی را اجرا کردند. نه تنها ضربه آمانوف می توانست برای هر فوتبالیستی اتفاق بیفتد بلکه ضربه آمانوف است. همین اتفاق برای بزرگترین بازیکنان جهان رخ داد.

انتقاد مجیدی از داور نشست خبری چطور؟ گفت امروز داور فاسدی در فدراسیون بود؟

به عنوان یک فوتبالیست که در این کشور بازی کرده ام، می دانم که حق دارم موضوعی را مطرح کنم.

چه موضوعی؟

من واقعا از خودم در جامعه خجالت می کشم. چرا که عدم فرهنگ و شعور در برخی مسائل فوتبال باعث آزار فوتبالدوستان می شود. بازی منچسترسیتی و لیورپول در لیگ برتر انگلیس را نیز تماشا کردیم. آنجا با کمک داور ویدیویی (VAR) اشتباهات مرگبار و مهلکی وجود دارد، اینجا ایران است. اما وقتی این همه بی احترامی، بیانیه نوشتن، بحث و جدل و همگام سازی لب هایمان را می بینیم، تعجب می کنیم که شما چه می دانید؟ چرا کمی به خودت احترام نمی گذاری؟ واقعا از کادرفنی سازمان لیگ می خواهم به پیشنهاد من توجه کنند.

شما چه پیشنهادی دارید؟

همانطور که آقای گل یا احلاک برای مسابقات انتخاب می کنند، آقایان معترض، جنجل، فهش، بیانیه و… باید تیتر اخبار شوند و در فوتبال هم مثل جشنواره های فیلم که جوایز را به بیهوده ها می دهند، عمل کنند. فیلم های. تفاوت بین دوغ و دوشاب باید مشخص شود. از صمیم قلب به خدا قسم. وقتی با مردم ملاقات می کنم و می شنوم که آنها از لحن صحبت مربیان یا باشگاه ها با یکدیگر شکایت می کنند، واقعاً در سطح جامعه خجالت می کشم.

آرمان رمضانی فرهاد مجیدی در خصوص صحنه گل مردودی گفت اگر این گل اشتباه باشد از کادرفنی جدا می شود! این صحنه رو دیدی؟

آره. من این صحنه را کاملا دیدم. آرمان رمضانی بازیکن شماره 4 تیم نساجی را با دو دست هل می دهد. مدافع او به علیرضا حقیقی ضربه می زند و حقیقتی با حالت نامتعادل روی زمین می افتد. اشتباهی رخ داده است. اما حرف من این است که سرمربی نباید این حرف را بزند. اطرافیانش باید قبل از ورود به کنفرانس مطبوعاتی به او اطمینان دهند. طبیعتاً مربی بعد از باخت عصبانی است، چون تیمش حذف شده، برمی گردد و چنین حرف هایی می زند. این راندهایی است که باید به مربی یا حتی مربی اطمینان خاطر بدهد تا ببیند او روحیه خوبی برای ورود به مسابقه ندارد و حال روحی برای صحبت کردن ندارد، به نشست خبری نرود.

با حذف استقلال و پرسپولیس هر دو تیم به شرایط قبلی برگشتند و رقیب جدی لیگ شدند؟ وضعیت شاگردان مجیدی را در ادامه مسابقات چگونه می بینید؟

این 6 امتیاز بسیار خطرناک است و این شکست می تواند آغاز اتفاقات بد باشد. نقش کادر فنی در این دوره بسیار مهم است. من همیشه نمونه یک مربی بزرگ را دارم و می گویم او مربی بزرگی است که وقتی تیمش در بحران است می تواند از بحران عبور کند. چون برای هر تیمی یک بحران وجود دارد. حالا که استقلال بعد از تعطیلات باید با سپاهان بازی کند، در اصفهان است! بنابراین کار بسیار سخت و البته خطرناک است. این 6 امتیاز اصلا نمی تواند تضمین کننده قهرمانی استقلال باشد و با کوچکترین لغزشی همه چیز ممکن است رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید