هشدار جدی پزشکی هرمزگان/ مرگ مرد 35 ساله مشکوک به تب کریمه کنگو در کشم


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855643

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: پرونده مرد 35 ساله کشمی مشکوک به تب کریمه کنگو در وضعیت عمومی نامناسبی قرار داشت که متاسفانه جان خود را از دست داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; فاطمه نوروزیان روز دوشنبه در گفت و گو با رسانه ها گفت: دو بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو طی هفته گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند. پدر

وی افزود: دومین مورد نیز خانمی 55 ساله اهل سیریک است که در حال حاضر با وضعیت وخیم در بخش مراقبت های ویژه بستری است. هر دو سابقه تماس با دام دارند و به احتمال زیاد این دو بیمار تب کریمه کنگو دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیمارانی که علائم شبیه آنفولانزا دارند باید معاینه شوند و در صورت سابقه تماس با دام یا گزش کنه به پزشک مراجعه کنند زیرا علائم اولیه بیماری مشابه علائم اولیه بیماری است. آنفولانزا و تاج و ممکن است در ابتدا شناسایی نشده باشد. اما در صورت گزارش تماس بیماران با دام یا گزش کنه، خیلی سریعتر تشخیص داده می شود.

نوروزیان گفت: همچنین بیمارانی که اخیراً گوشت تازه بریده اند و یا مشاغل مرتبط با آن مانند دامپزشکی، قتلگاهی و دامداری داشته اند باید با پزشک مشورت کنند زیرا این افراد بیشتر در معرض خطر هستند. استفاده از دستکش و چکمه در تماس با دام اکیداً توصیه می شود. حیوانات و دام ها باید تحت نظر دامپزشک باشند و در صورت مشاهده کنه با کمک دامپزشک کشته شوند.

وی تاکید کرد: در هنگام ذبح و ذبح باید از محافظ صورت، دستکش و چکمه استفاده کرد و میزبانان باید دقت داشته باشند که گوشت را از مراکز و انبارهای امن که زیر نظر دامپزشک هستند تهیه کنند و قبل از برش گوشت فراموش نکنند. 24 ساعت شبانه روز بخورید آن را در یخچال نگهداری کنید و سپس گوشت را برش دهید و بخورید یا فریز کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید