هشدار هواشناسی برای برخی استان ها + توصیه های مهم به زائران اربعین

هشدار هواشناسی برای برخی استان ها + توصیه های مهم به زائران اربعین

روز جدید : سازمان هواشناسی نسبت به تشکیل ابرهای همرفتی در برخی استان های کشور و وقوع پدیده های جوی ناشی از آن هشدار داد و توصیه های مهمی برای زائران اربعین حسینی ارائه کرد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی سازمان هواشناسی، توسعه ابر همرفتی، بارش پراکنده، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق استان های کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان در بعدازظهر و اوایل شب پیش بینی می شود.

از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه با جریانات شمالی در حاشیه دریای خزر و نفوذ هوای خنک در این مناطق ابتدا در استان های اردبیل و گیلان و به تدریج در استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی وجود خواهد داشت. بارش و کاهش محسوس دما باشد و دریای خزر در این مدت مواج و طوفانی است.

طی 3 روز آینده شرایط برای تشکیل گرد و غبار بر فراز عراق و انتقال آن به استان های غربی و برخی استان های مرکزی کشور فراهم می شود که باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق می شود.

توضیحات سیستم: تشکیل ابرهای همرفتی با ظهور بارش و رعد و برق و بادهای شدید موقتی.

نوع خطر: باران شدید، رعد و برق، باد موقتی شدید

حوزه اثر:

سه شنبه 22.06.1401: ارتفاعات و دامنه ها در مرکز و جنوب غربی کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان.

اثر خطر: احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، کاهش دید، اختلال در تردد برون شهری، احتمال رعد و برق، احتمال آبگرفتگی موضعی معابر، احتمال آسیب به سازه های موقت.

توصیه: پرهیز از تردد و اسکان موقت مسافران در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها. احتیاط در هر گونه فعالیت های کوهنوردی، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در تردد عشایر، اقدامات پیشگیرانه در برابر خسارت در فعالیت های کشاورزی.

توضیحات سیستم: افزایش گرادیان فشار

نوع خطر: باد، گرد و غبار و نفوذ گرد و غبار

حوزه اثر:

سه شنبه 1401/06/22: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، خوزستان، ایلام، کردستان و کرمانشاه.

چهارشنبه 23.06.1401: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام و خوزستان.

اثر خطر: وزش باد شدید و احتمال برخاستن گرد و غبار، احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال قطع شدن در ناوگان حمل و نقل و احتمال آسیب به تجهیزات حساس به گرد و غبار.

توصیه: خودداری از تردد غیرضروری در فضای باز برای سالمندان، کودکان و افراد آسیب‌پذیر مبتلا به بیماری‌های تنفسی، زائران شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین هنگام عبور از معابر از ماسک کافی استفاده کنند، شاخص آلایندگی را از دستگاه‌های ذیربط رصد و با رعایت مقررات تصمیم گیری کنند. ممنوعیت توقف و توقف خودروها در اطراف درختان پوسیده و ساختمان های نیمه کاره و استحکام سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها.

دیدگاهتان را بنویسید