هشدار هواشناسی برای برخی استان ها

هشدار هواشناسی برای برخی استان ها

سازمان هواشناسی نسبت به ناپایداری جو در برخی استان ها و خسارات ناشی از آن هشدار داد و از کاهش کیفیت هوا در منطقه غرب به دلیل نفوذ گرد و غبار از کشور عراق خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و آتی سازمان هواشناسی امروز و فردا در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل غربی دریای خزر در ساعات بعدازظهر بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. روز چهارشنبه علاوه بر این مناطق، در شمال آذربایجان غربی، شرق سواحل دریای خزر و رشته کوه های البرز مرکزی ابرناکی رگبار باران، وزش باد شمالی با کاهش موقت دما پیش بینی می شود.

روز پنجشنبه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان رگبار و رعد و برق خواهد بود. روز جمعه جوی آرام و با ثبات در اکثر مناطق کشور حاکم است.

طی امروز و فردا در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

امروز در برخی مناطق غرب کشور وزش باد گرد و غبار از کشور همسایه کیفیت هوا را بدتر کرده و دید را کاهش می دهد. از امروز تا پنجشنبه در غرب خلیج فارس و شرق در دریای عمان و از دوشنبه تا چهارشنبه در دریای خزر.

توضیحات سیستم: تقویت ناپایداری موضعی و رشد ابرهای همرفتی (به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب)

مهلت : دوشنبه صبح 29/03/1402

نوع خطر: باران، رعد و برق، در نقاطی باد شدید و تگرگ

حوزه اثر:

دوشنبه 29/03/1402: نیمه شمالی اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی

اثر خطر: آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن آب، بالا آمدن ناگهانی سطح رودخانه ها و کانال ها، صاعقه، آسیب به سازه های موقت مانند بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در پروازها و احتمال ریزش سنگ در مناطق کوهستانی.

توصیه: پرهیز از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، دقت بیشتر در تردد بین شهرها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و اماکن مرتفع، اطمینان از استحکام موقت. سازه ها با رعایت فاصله از ساختمان های در حال ساخت و یا ساختمان های نیمه کاره با در نظر گرفتن احتمال بارش تگرگ، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب در بخش کشاورزی و پارکینگ ها در مناطق پشت بام.

دیدگاهتان را بنویسید