همه می خواهند به استقلال یا پرسپولیس بروند!

همه می خواهند به استقلال یا پرسپولیس بروند!

در این عکس این بازیگر سرشناس سینمای ایران در کنار رضا کوچانژاد قرار گرفته که ظاهراً وزن زیادی از دست داده است. در حالی که یکی دو سال پیش اضافه وزن داشت. آنچه را که او تحمل نکرد و با نظم و علاقه شدیدی که به ورزش دارد، وزن های اضافی را کاملا کاهش داد.

در این شرایط محمد آرام طباب بازیکن سابق پرسپولیس که یکی از همراهان همیشگی گلزار است و ساقدوش او در مراسم عقد بود به سوالات خبرنگار “ورزش سه” درباره عادات غذایی و سبک زندگی این بازیگر ایرانی پاسخ می دهد.

می خواستیم از آرامزب بپرسیم که گلزار چگونه لاغر شد و به فرم برگشت؟

محمدامین آرامتاب بازیکن 38 ساله ای است که سال ها در لیگ برتر و لیگ یک بازی کرده است. اوج فوتبال او در صبا بود و برونکو او را دید، اما مصدومیت و بدشانسی باعث شد با وجود قهرمانی با ارتش سرخ، فصل خوبی را پشت سر نگذارد.

آرامتبا صحبت های خود را از دوران حضور در صبا آغاز می کند و می گوید: پنج سال در صبا بودم و با مربیان زیادی کار کردم. با آقایان دایی، گل محمدی، مرفاوی، مایلی کهن، تارتار، اکبر میثاقیان و عبدالله وایسی کار کردم.

وی در ادامه درباره پیشنهاد برانکو و حضور او در پرسپولیس آن را بدترین اتفاق دوران فوتبالی خود می داند: بعد از آن پیشنهادات زیادی داشتم و همه آرزوی رفتن به استقلال یا پرسپولیس را دارند و من هم به پرسپولیس رفتم اما بعد از اردوی اوکراینی به شدت مجروح شدم. سه ماه بیرون بودم و بعد فرصت بازی پیدا نکردم و شرایط بد بود. آن سال قهرمان شدیم و سال اول این مسابقات بود اما برای من خوشایند نبود و بدترین سال فوتبالی را سپری کردم. بعد از پرسپولیس دو بار در استقلال خوزستان رباط صلیبی ام را عمل کردم و یک فصل کامل بازی نکردم و به لیگ اول برگشتم. من در مجموع 9 سال در لیگ یک بازی کردم.

این بازیکن در پاسخ به اینکه آیا به طور رسمی از فوتبال خداحافظی کرده است، می گوید: نه خداحافظی نکرده ام و دوست دارم هر روز بازی کنم و تمرین کنم و اگر پیشنهادی آمد می روم چون عاشق فوتبال هستم. به دنبال کلاس های مربیگری من هستم.

این ورزشکار صحبت خود را درباره محمدرضا گلزار با ماجرای آشنایی با این چهره آغاز کرد: چندین سال است که از او چیزهای زیادی یاد گرفته ام و او یک برادر واقعی است. من برادر ندارم اما او مرا به معنای برادر داشتن فهمید و در ورزش با هم آشنا شدیم.

آرام طباب درباره ورزش گلزار و ورزش هایی که این بازیگر در آن مهارت دارد نیز گفت: من به غیر از فوتبال ورزش دیگری را به صورت حرفه ای بلد نیستم، شاید فوتبالیست ها 20، 30 درصد ورزش های دیگر را بلد باشند اما آقای گلزار واقعا بلد است. والیبال، بسکتبال، تنیس، فوتبال، پارویی، پینگ پنگ و بازی حرفه ای. او جزو 40 پاروزن برتر ایران است. او در 6 ماه گذشته پادل بازی می کند و بسیار باحال است.

حال این سوال پیش می آید که اگر گلزار از کودکی به جای هنر و سینما به ورزش می پرداخت آیا می توانست به تیم ملی رشته خاصی راه پیدا کند و از طریق ورزش به شهرت برسد؟ آرام طباب پاسخ می دهد: حتماً مثل آب راهش را پیدا می کند. وقتی سوپراستار است و اول سینما می شود اگر والیبال بازی می کرد اول می شد. مثلا اگر تنیس بازی می کرد اولین بازیکن ایران می شد. او بسیار تنبل است و من هرگز ندیده ام که کسی ساعت 8 به خانه بیاید و ساعت 9:30 در زمین باشد. او ساعت پنج و نیم صبح از خواب بیدار می شود و ساعت هفت صبح در میدان است. ست Paddle خود ساعت 8 صبح باز می شود! تا ساعت 11 در زمین پارو زدیم، بعد به ورزشگاه رفتیم و عصر که رسیدیم به ما گفت یک ست دیگر پارو بزنیم. وقتی روی ورزش متمرکز است روزی 5-6 ساعت ورزش می کند و رژیم دارد و شاید با عذاب وجدان یک تکه شکلات می خورد.

دوست صمیمی رضا گلزار از رژیم غذایی و عادات او خبر دارد. او در این باره می گوید: شاید هر دو روز یک بار غذای غیر رژیمی می خورد و خیلی سخت گیر است. اگر غذای بد بخورد آن را می سوزاند.

گلزار اخیراً با ورزش حرفه ای توانسته وزن زیادی کم کند; وی در این خصوص گفت: آقای گلزار را از 124 کیلو به یاد دارم و الان که با شما صحبت می کنم 93 کیلو است. هرکسی که بهتر از اسکی بازان ما بازی می کند و سایر ورزش های توپ را می شناسد، کاهش وزن برای او معنی ندارد و می تواند بیشتر کم کند.

ازدواج گلزار و تغییر احتمالی سبک زندگی گلزار موضوعی است که می تواند به ورزش او آسیب بزند، آرام طبا اینگونه پاسخ می دهد: فکر می کنم آقا رضا مثل همیشه قوی باشد. شاید باورتان نشود، وقتی مراسم عروسی تمام شد، ساعت سه صبح به خانه رسیدیم و روز بعد ساعت 11 در محوطه پادل بودیم! حتی تشریفات کاری که اول داشت، زمان تمرینش را تنظیم می کرد. او به خودش و ورزشش احترام می گذارد. به نظرم هیچکس در سینمای ایران اینقدر حرفه ای در ورزش نیست.

دیدگاهتان را بنویسید