همه چیز در مورد ارز دیجیتال بیت تورنت

همه چیز در مورد ارز دیجیتال بیت تورنت

پروتکل BitTorrent یک شبکه اشتراک گذاری عظیم ایجاد کرد. در این سیستم کاربران می توانند فایل های مختلف را به اشتراک بگذارند. ارز دیجیتال بیت تورنت در حال حاضر به عنوان وسیله ای برای خرید فضای ذخیره سازی استفاده می شود.

با استفاده از پلتفرم BitTorrent، افراد می توانند فایل ها را روی کامپیوتر یکدیگر با سرعت بالا دانلود و استفاده کنند. در این سیستم خود بیت تورنت بهترین سرور را انتخاب می کند و به این ترتیب دانلود بهینه صورت می گیرد.

این ارز دیجیتال که مبتنی بر شبکه ترون است، با استاندارد TRC-20 پیاده سازی شده است. کاربران این شبکه از توکن بیت تورنت BTT برای استفاده از امکانات آن و اشتراک گذاری پهنای باند و ذخیره فایل ها استفاده می کنند. شبکه بیت تورنت با استفاده از پروتکل همتا به همتا و غیرمتمرکز قادر به افزایش سرعت دانلود و انتقال فایل های بیشتر است.

در حال حاضر اکثر فایل های موسیقی، فیلم ها و بسیاری موارد دیگر که در اینترنت آپلود و دانلود می شوند بر روی پلتفرم بیت تورنت اجرا می شوند. لازم است بدانید که قیمت ارز دیجیتال بیت تورنت ارتباط مستقیمی با میزان استفاده کاربران از این شبکه دارد.

تاریخچه بیت تورنت

پلتفرم BitTorrent همتا به همتا در سال 2001 توسط برام کوهن راه اندازی شد. با این حال، در اواخر سال 2018، BitTorrent توسط جاستین سان، بنیانگذار و مدیر عامل Tron خریداری شد و توکن بومی آن BTT به عنوان روشی برای کسب درآمد از شبکه ایجاد شد.

از همان ابتدای سال 2019، شبکه ترون تصمیم گرفته است تا توکن های BTT را به صورت ماهانه تا فوریه 2025 در اختیار دارندگان Tron قرار دهد. به این ترتیب، همه توکن های بیت تورنت توزیع می شوند، i.e. بیش از 10 درصد مبلغ پیشنهادی

ویژگی های بیت تورنت

برای حل مشکل اقتصادی این پروتکل، ارز بیت تورنت اضافه شد. این ارز دیجیتال به عنوان یک ابزار پرداخت برای انتقال فایل ها در اینترنت و ذخیره آنها ساخته شده است. بنابراین کاربران این شبکه برای اشتراک گذاری فایل ها و تامین فضای ذخیره سازی از ارز بیت تورنت BTT استفاده می کنند.

زنجیره بیت تورنت BTTC از روش جدید اثبات سهام (POS) برای تأیید تراکنش ها استفاده می کند. علاوه بر این، بیت تورنت تاکنون برنامه های غیرمتمرکز زیادی را از طریق قراردادهای هوشمند شبکه Tron ایجاد کرده است.

همچنین امکان انتقال ارزهای دیجیتال بین شبکه‌های اتریوم، ترون، بایننس و هوشمند چین با استفاده از BTTC وجود دارد.

کاربران با اشتراک گذاری فایل ها و پهنای باند خود، توکن های بیت تورنت را به عنوان پاداش دریافت می کنند. همچنین سرمایه گذاری در این ارز رمزنگاری شده را می توان به عنوان منبع درآمد در نظر گرفت. معامله گران و سرمایه گذاران این ارز دیجیتال می توانند از تفاوت قیمت سود ببرند.

نحوه عملکرد بیت تورنت

همانطور که گفته شد پروتکل BitTorrent سیستمی را برای انتقال فایل های حجیم در زمان کوتاه ارائه می کند. به این ترتیب فایل های بزرگ را به قطعات کوچک برش داده و از طریق این شبکه به سیستم دریافت کننده ارسال می کند. این اطلاعات در سیستم دریافت کننده به هم متصل شده و به صورت یکنواخت به شکل اولیه خود باز می گردند.

قیمت بیت تورنت

قیمت ارز دیجیتال بیت تورنت در ابتدا حدود 0.00047 دلار در سال 2019 بود. در حالی که با افزایش تقاضا به 0.001 دلار افزایش یافت. در ماه می 2019، قیمت این ارز دیجیتال با نوساناتی که تجربه کرد به 0.00059 دلار رسید. این قیمت برای سه ماه کاهش یافته و به 0.0004 دلار کاهش یافته است. در سال 2021، دوباره موفق شد روند صعودی را تجربه کند و در 4 فوریه 2021 به بالاترین سطح 0.01 دلار رسید. در حال حاضر، در سپتامبر 2022، این ارز دیجیتال با قیمت 0.0000007941 دلار خرید و فروش می شود. ارزش بازار این ارز دیجیتال بیش از 764 میلیارد دلار است و شصت و سومین ارز رمزنگاری شده در بازار کریپتو است. این در حالی است که حجم معاملات 24 ساعته آن به بیش از 23 میلیارد دلار می رسد.

کیف پول بیت تورنت

ارز دیجیتال بیت تورنت کیف پول خود را ندارد. هر کیف پولی که برای ذخیره توکن های Tron طراحی شده باشد می تواند برای BTT نیز استفاده شود. از جمله این کیف پول ها می توان به کیف پول TRX اشاره کرد. این کیف پول که با شبکه ترون همکاری می کند، در مرورگرهای کروم، آی او اس و اندروید موجود است. این کیف پول رمزگذاری شده و با رمز عبور 24 کاراکتری محافظت می شود.

کیف پول های دیگری را نیز می توان برای ذخیره ارز دیجیتال بیت تورنت معرفی کرد، مانند Trust Wallet، Huobi و Exodus.

ارز دیجیتال بیت تورنت را می توان با ایجاد کیف پول در یکی از صرافی های داخلی یا خارجی ارز دیجیتال خریداری کرد. برای خرید ارز دیجیتال از صرافی فقط یک کلیک کافیست.

نتیجه

شبکه BitTorrent تنها یک هدف دارد و آن توکنیزه کردن اکوسیستم اشتراک فایل است. با استفاده از شبکه BitTorrent، فایل های بسیار بزرگ در سیستم در ابتدا به اجزای کوچک تقسیم می شوند و در رایانه مورد نظر ادغام می شوند. در همین حال، کاربرانی که در این فرآیند کمک می کنند، می توانند ارز دیجیتال بیت تورنت بیت تورنت را به عنوان پاداش دریافت کنند.

بیت تورنت شبکه ای مبتنی بر بلاک چین ترون است که وظیفه تحویل و توزیع آن را بر عهده دارد. قیمت ارز دیجیتال بیت تورنت بلافاصله پس از عرضه اولیه آن در سال 2019 افزایش چشمگیری داشت، اما پس از مدتی دچار نوسان شد و در حال حاضر با رکود بازار با قیمت پایین خرید و فروش می شود.

پلتفرم BitTorrent علاوه بر کمک به توسعه دهندگان برنامه های غیرمتمرکز، به کاربران این امکان را می دهد که با به اشتراک گذاشتن فضای اضافی سیستم خود با دیگران درآمد کسب کنند. این فناوری توانست سرعت پایین دانلود و مشکل یافتن فایل های دانلودی را از بین ببرد. باید بدانید که بیت تورنت بیش از یک میلیارد کاربر در 150 کشور جهان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید