هم در عرصه اقتصادی و هم در عرصه مقاومت باید دشمن را شکست دهیم

ساعت: 00:14
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790135

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان جبهه مقاومت آنچه را که نتوانستند در عرصه جنگ اقتصادی به دست آورند، دنبال می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف در دیدار با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه گفت: سفر به سوریه سفر مهمی بود که در ذهن من ماندگار شد. و در اینجا از شما می خواهم که به رئیس جمهور و رئیس مجلس سوریه تبریک بگویید.

وی افزود: در مورد موضوعات مورد توافق در سوریه، چندین جلسه مهم برگزار کردیم و بیشتر به موضوعاتی مانند تسهیل بخش خصوصی در دو کشور، افزایش فعالیت اتاق‌های بازرگانی و حمایت از توسعه صنعت و کشاورزی، مزرعه پرداختیم. تولید.”

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مهمترین مسئله ما توسعه اقتصادی ایران و سوریه است، بیان کرد: دلیل روشن آن این است که دشمنان جبهه مقاومت به دنبال چیزی هستند که در جنگ اقتصادی نتوانستند به دست آورند و به همین دلیل اصولاً باید برای موفقیت اقتصادی و سیاسی در این زمینه تلاش کنیم.

کلیباف با اشاره به اینکه کمیسیون مشترکی به ریاست وزیر راه و شهرسازی در آینده نزدیک در سوریه حضور خواهد داشت، ادامه داد: در کنار مسائل اقتصادی و سیاسی، بلاتکلیفی های موجود باید از طریق مذاکرات سوری – سوری و ایران حل و فصل شود و آماده باشیم. مشارکت.

فیصل مک داد وزیر امور خارجه سوریه در ادامه این دیدار گفت: غیرممکن است که مقامات و مردم سوریه سفر رئیس مجلس ایران را فراموش کنند. این دیدار بیان واقعی و تعبیر عمیقی از علاقه مردم ایران به مردم و مجلس سوریه بود. «شما از طرف ملت ایران بیان کردید.

وی گفت: خوشحالم که امروز در خانه ملت و بنیان دموکراسی در ایران هستم که نقطه امیدی برای ملت های منطقه است تا همیشه استقلال، آزادی و حاکمیت خود را حفظ کنند. من رئیس مجلس سوریه را به شما معرفی می کنم.

وی گفت: من با تمام وجود به دیپلماسی پارلمانی اعتقاد دارم. و سوریه در آن شرکت می کند، این فرصت را به ما می دهد تا تجربیات را به اشتراک بگذاریم و دشمنان ما دستاوردها و پیشرفت های ما را ببینند.

وزیر امور خارجه سوریه گفت: دستاوردهای بزرگی به برکت جانفشانی ارتش سوریه و خون شهدایی چون شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس، شهدای حزب الله و سایر شهدایی که جان خود را فدا کرده اند به دست آمده است. در ایران، سوریه و لبنان با همه این پیروزی ها، جنگ با تروریست ها تمام نشده است.

فیصل مک‌داد همچنین بر تلاش‌های سوریه برای پایان دادن به اشغال بخش‌هایی از شمال غرب این کشور تاکید کرد و گفت: اشغال شمال شرق و جنوب سوریه توسط آمریکا نیز خطرناک است و باید با جنگ نرم و ابزار پایان یابد. منطقه و سازمان‌های غیردولتی مرتبط، با ابزارهای اقتصادی و خرید مردم سعی در تحمیل سلطه و استعمار بر کشورهای ما دارند.

وی افزود: آمریکایی ها پس از ناتوانی در استفاده از تروریسم مجبور به ترک بخش هایی از منطقه و مداخله مستقیم در کشورها و ایجاد پایگاه های نظامی و متوسل شدن به ابزارهای دیگر برای رسیدن به اهداف خود شدند.

وی افزود: تحریم‌های ضد بشری آمریکا علیه ایران، سوریه و سایر کشورها با هدف به زانو درآوردن ما و رسیدن به آنچه که از راه‌های نظامی نتوانسته‌اند به دست آوریم. من از مردم ایران برای دفاع از مردم سوریه تشکر می کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید