هنجارشکنی این بار در حسینیه امینی قزوین/ دیوار حد مسئولان بالاست!

سال گذشته ماجرای عکاسی از دختر جوانی با پوشش نامناسب و بی حجاب در بناهای تاریخی مشرف به میراث فرهنگی استان قزوین مانند گراند هتل و برج های هرکان رواج پیدا کرد.

طی روزهای اخیر فیلمی از یک زن با پوشش نامناسب و بی حجاب در حسینیه امینیه قزوین در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که این تخلف اعتراض اقشار مختلف را برانگیخته است.

جالب اینجاست که اداره کل میراث فرهنگی شهرستان قزوین بی اطلاعی خود را از وقوع هر یک از این اتفاقات اعلام می کند و در نهایت بیانیه ای در محکومیت این اتفاقات صادر می کند!

وی خواستار هوشیاری مسئولان برای پایان دادن به این گونه حوادث خشم مردم در دارالمومنین و نظارت بر عاملان آن بر اساس قانون شد.

اهدایی با تعیین معتمد امینیان حسین مخالفت کرد

حجت الاسلام مصطفی مجیدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به اتفاقاتی که در امینی حسینی قزوین رخ داد، گفت: متولی بنیاد حسینی امینی چند ماه است که با رای قانونی تعیین شده است، البته این هدیه خلاف حمایت ایشان بود و ما نیز مخالفت خود را اعلام کردیم.



وی افزود: چون واقف محترم در وقف نامه فرزندان اکبر تظاهر به ولی وقف کرده و برای آن شرطی قرار نداده اند.



مدیرکل نذورات و فعالیت های خیریه استان قزوین گفت: در مجموع کمک ها از ابتدا خلاف انتصاب ایشان بود و ماه ها نظارت مجدانه داشتیم و حتی شخص دیگری را امین معتمد کردیم، اما حکم ما از طریق مجاری قانونی نقض شد و ایشان قطعاً هستند. متولی . .



وی بیان کرد: معتمد فعلی حسین امینیه نزدیک به 4 ماه است که سرپرستی حسینی را بر عهده دارد و از آنجایی که از خانواده معتمد است، قطعاً می داند که حسین متعلق به شهداست و تاکید زیادی بر حفظ مقام حسین دارد. اعلام شد که در این مکان دور از شأن حسینی نمی توان جلسه ای برگزار کرد.



مجیدی خاطرنشان کرد: حسینیه مجهز به دوربین نظارت تصویری و دارای نگهبان و مامور حراست است که برای جلوگیری از گشایش حجاب و هنجارشکنی در این مکان باید موارد را ذکر کند.

مجموعه هدایا و میراث فرهنگی متخلفان را مجدانه محاکمه می کند

وی افزود: متأسفانه امروز متوجه شدیم که در حسینیه هنجارشکنی صورت گرفته که جای بسی تاسف دارد و از این بابت از مردم شریف استان قزوین نیز عذرخواهی می کنیم.



این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هدیه در مدیریت هدایایی که سرپرستی خاصی دارند دخالتی نمی کند، بلکه موارد را بر اساس هدیه کنترل می کند و اینطور نیست که هدیه از تعداد بازدیدکننده یا گردشگر مثلا حسینیه مطلع باشد.



وی تصریح می کند: بر اساس قانون و شرایط، متولی سرپرستی خاص مستقل از سازمان اهداء است و از طرفی هدیه با تعیین متولی فعلی به دلیل عدم توانایی مدیریت حسینیه مخالف است، اما مورد تایید قرار نگرفت. “



مجیدی با اشاره به اقدامات انجام شده پس از هنجارشکنی در حسینیه گفت: شناسایی متخلف مشخص شده و از این فرد و منتشر کننده فیلم و متولی بنیاد شکایت قضایی و کیفری خواهیم داشت. “



وی در ادامه گفت: متولی هبه را از دخالت منع می کنیم تا نتوانند در پرونده ها دخالت کنند و تعیین تکلیف نهایی بر اساس رای دادگاه مشخص می شود.

مدیرکل کمک های خیریه و امور خیریه استان قزوین در پایان گفت: اطلاعیه ای به اطلاع مردم شریف استان قزوین می رسد مبنی بر اینکه خیرین و مجموعه میراث فرهنگی با جدیت پیگیر مسائل قضایی و امنیتی و نتایج و اقدامات آتی هستند. اتخاذ خواهد شد.روسای جمهور استان اطلاع رسانی خواهد شد.

در بخشی از بیانیه اداره کل اهدای خیرین قزوین آمده است؛

با توجه به اینکه بنیاد دارای متولی ویژه بوده و متولی طی ماه های اخیر با رای قانونی به عنوان معتمد منصوب شده است، اما اداره کل نذورات و امور خیریه استان قزوین و سازمان کمک های مالی و امور خیریه به دلیل عدم توانایی متولی در مدیریت هدیه اعلام کرده اند
اما بنیاد و موسسه خیریه طبق قوانین مربوطه با متولی برخورد لازم را انجام خواهند داد.

با توجه به اینکه حسینیه دارای محافظ دائمی و مجهز به دوربین های مداربسته می باشد، در نتیجه چنین اتفاقی بدون اطلاع مدیریت حسینیه امکان پذیر نبود، لذا پاسخ صریح متولی و سایر عوامل مرتبط از این تلخ است. حادثه با دستگاه های امنیتی.و دستگاه قضایی و عموم مردم استان الزامی است، هرچند تاکید می شود که متولیان محترم کمک های خیرین همواره در صیانت از این نهاد ارزشمند تلاش کرده اند، اما هرگونه کوتاهی ولو غیر ارادی پذیرفته نخواهد شد.

در پایان مجدداً تأکید می‌شود که دستگاه‌های اصلی کمک‌ها و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از تمامی ابزارهای قانونی، قضایی و امنیتی برای رسیدن به نتایج مورد انتظار مردم شریف تا گوشه‌های آشکار و پنهان این حادثه ناگوار استفاده کرده‌اند. شناسایی شده و گزارش تفصیلی از اقدامات انجام شده به مردم شریف استان ارائه خواهد شد.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید