هنر تاثیر بسزایی در بقای فرهنگ حسینی دارد/برگزاری نمایشگاه عکس اربعین در کرج


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۶
کد خبر: 1897817

محمدحسین عابدی گفت: نمایشگاه گروهی عکس با موضوع اربعین به همت انجمن سینمای جوانان استان البرز و خانه هنرمندان کرج برپا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسین عابدی رئیس انجمن سینمای جوانان استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: نمایشگاه گروهی عکس با موضوع اربعین به همت انجمن سینمای جوانان استان البرز و خانه هنرمندان کرج برپا شد.

وی ادامه داد: هدف از این برنامه گسترش فرهنگ حسینی در جامعه و به تصویر کشیدن صحنه های عزاداری عاشقان امام حسین (ع) اربعین بود.

عابدی افزود: خوشبختانه استقبال از نمایشگاه بی نظیر بود و مردم ارتباط بسیار خوبی با عکس های نمایشگاه داشتند.

این مسئول تصریح کرد: امروزه زبان هنر در بیان ارزش های دینی بسیار موثر است و مخاطب به راحتی می تواند با تصویری ارتباط برقرار کند که شاید به اندازه این تصویر در ساعات سخنرانی گویا و تاثیرگذار نباشد.

وی گفت: مراسم اربعین در سراسر کشور بسیار باشکوه برگزار می شود و در این نمایشگاه تصاویری از چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) را مشاهده می کنید.

عابدی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور اساتید و بزرگان هنر عکاسی استان برگزار می شود و محفل خوبی برای تبادل تجربیات است.

این مسئول تاکید کرد: هنر زبانی قابل فهم برای همه مردم از هر ملیتی است و همین ویژگی هنر نقش موثر آن را در معرفی و حفظ شعائر انقلاب اسلامی آشکار می کند.

وی بیان کرد: حادثه کربلا امروز پس از گذشت قرن ها زنده و پویا است و این امر خشم دشمنان اسلام را برانگیخته است و برای جلوگیری از آن دست به هر کاری می زنند اما خوشبختانه امروز اعتلای فرهنگ حسینی مرز و جغرافیا نمی شناسد و بین المللی شده است.

عابدی در پایان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه شب گذشته (25 شهریور) به کار خود پایان داد و استقبال بی نظیری را به نمایش می گذارد، مردم کرج علاقه زیادی به هنر دارند و برگزاری نمایشگاه های مستمر می تواند به تفریحی سالم برای مردم تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید