هنر دولت سیزدهم روابط اقتصادی با همسایگان است


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1889991

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه هنر دولت سیزدهم روابط اقتصادی با همسایگان است، گفت: این همکاری ها به مذاق آمریکا و رژیم صهیونیستی خوش نمی آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شعیب بهمن کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز با تحلیل سیاست خارجی دولت سیزدهم در یک سال گذشته گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، سیاست احیای روابط با همسایگان کلید خورده است. و خوشبختانه در این زمینه موفق بود.

وی افزود: دولت گذشته ظرفیت تعامل با همسایگان را نادیده گرفت و بر برجام و نتایج آن برای گره گشایی تمرکز کرد، در حالی که دولت سیزدهم مردم خلأ روابط با همسایگان را تشخیص داد و در همین راستا به فعالیت خود ادامه داد.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: فرصت های اقتصادی، انرژی، ترانزیتی، کشاورزی، صنعتی و… زیاد است. روابط با همسایگان که دولت قبل به آن توجهی نداشت.

باخمن یادآور شد: افزایش 400 درصدی روابط با تاجیکستان، گسترش روابط راهبردی با روسیه، عضویت در سازمان همکاری شانگهای، قرارداد تبادل گاز با ترکمنستان، ترانزیت کالا از قزاقستان در مسیر کریدور شمال – جنوب، استقبال و اعلام همکاری با گروه بریکس. و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و سازمان های منطقه ای و بین المللی نمونه هایی از تعامل دولت فعلی با همسایگان خود هستند.

وی در ادامه توضیح داد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم مردم، دولت های همسایه که از آن خشنود بودند و ایران را دوست و برادر خود می دانستند، به ایران سفر کردند و تمایل خود را برای از سرگیری روابط با کشورمان اعلام کردند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: دولت سیزدهم مردمی نیز به دشمنی و دشمنی برخی دولت ها از جمله آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی پاسخ قاطع داد و اعلام کرد ایران بر اساس منافع مشترک به روابط خود با سایر دولت ها ادامه می دهد.

شعیبی تصریح کرد: از سوی دیگر دولت سیزدهم با افزایش روابط تجاری با دولت های همسایه و شرقی و حرکت در جهت بهبود روابط اقتصادی و تجاری با سایر دولت ها تلاش می کند سلطه دلار را از بین ببرد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید