هنوز برنامه خاصی برای تغییر دامنه نوسان وجود ندارد

ساعت: 16:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799220

رئیس فرابورس ایران گفت: هیات مدیره بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار در حال بررسی برنامه هایی برای تغییر دامنه نوسانات هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میثم فدایی گفت: در دستورالعمل جدید بازاریابی، تعدادی اختیار از جمله تصمیم گیری در مورد حجم و دامنه نوسانات در اختیار بورس ها و معامله گران قرار گرفت و فرابورس ایران نیز برای آن دسته از شرکت های بزرگ در صف فروش، همین مبنا را دریافت کرد. برای 20 روز متوالی یا خرید؛ یعنی اگر معامله به پایان نرسید و سهام شرکت قفل شد، عمده را حذف می کند تا زمانی که به تعادل برسد.

وی افزود: در سه روز اول اجرای طرح سه قسمت متعادل شد. به عنوان مثال یکی از سهام 120 روز در صف فروش بود که باعث کاهش صف فروش شد. همچنین در ادامه این طرح تامین نقدینگی سهام مردم افزایش یافته است.

رئیس فرابورس ایران گفت: پیش بینی می شود تا دو هفته آینده اکثر این شرکت ها به تعادل برسند.

فدای گفت: یکی از راه های کنترل تغییرات قیمت سهام در بورس های جهانی، تغییر دامنه نوسانات یا تعیین کمترین و بالاترین قیمت ها برای معاملات سهام است. در این روش سفارشات خرید و فروش خارج از این محدوده ثبت نمی شود و قیمت فقط در محدوده خاصی تغییر می کند که باعث می شود نوسانات روزانه آن قابل کنترل باشد.

پیش از این خواجه حقوردی معاون نظارت بر فرابورس از حذف مشروط دامنه نوسانات خبر داده بود. به گفته وی، برای نمادهایی که بازار دارند، شرایط در هیئت مدیره بورس ها می تواند دامنه نوسان را افزایش دهد و این افزایش سقف ندارد و قوانین آن در حال تدوین است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید