هواشناسی امروز 27 آذر 1400 / برف در تهران / طوفان و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

هواشناسی امروز 27 آذر 1400 / برف در تهران / طوفان و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران های هواشناسی کشور گفت: اواخر امروز (۲۶ آذر) در اکثر نقاط کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

صادق ضیائیان افزود: روز شنبه (۲۶ آذر) در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات سرد و نقاط سردسیر بارش برف است. انتظار می رود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت هواشناسی افزود: شدت بارش ها عمدتاً در استان های چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام و خوزستان است. به تدریج از اواخر وقت شنبه (26 آذر) بارش ها بخش هایی از مرکز و شمال شرق کشور را فرا می گیرد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه (28 آذرماه) به تدریج از شدت بارندگی در شمال غرب، غرب و دامنه های البرز مرکزی کاسته شده و عملیات اجرایی این سامانه در بخش هایی از استان های اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی و. خراسان شمالی به صورت پراکنده باران ادامه دارد و در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری با شدت بیشتری ادامه دارد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور افزود: روز دوشنبه (30 آذرماه) سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می شود و به تدریج استان های غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز را تحت تاثیر قرار می دهد. تهدید مرکزی خواهد داد.

وی در ادامه گفت: در روز سه شنبه (30 آذرماه) به تدریج از شدت بارش در شمال غرب و غرب کشور و در جنوب غرب – ارتفاعات و دامنه های البرز جنوبی، ارتفاعات و دامنه های مرکزی کاسته می شود. زاگرس و مناطق شمال شرق کشور از روز سه شنبه 30 آذرماه به فعالیت خود ادامه می دهند. سامانه بارشی دیگری نیز از بعدازظهر چهارشنبه (اول دی ماه) از شمال غرب وارد کشور می شود.

به گفته ضیائیان، طی پنج روز آینده به دلیل مه و کولاک کاهش دید در مناطق کوهستانی و سردسیر پیش بینی می شود و در مناطق تگرگ خیز نیز بارش تگرگ دور از انتظار نیست. امواج از غرب خلیج فارس از شنبه (26 آذر) تا سه شنبه (30 آذر) پیش بینی می شود.

با آغاز بارش برف در مناطقی از تهران از صبح امروز (26 آذر) رئیس مرکز پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (26 آذر) نیمه ابری طی دو روز آینده. روز به تدریج کاهش ابر در شب همراه با غبار محلی با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (9 آذر) صاف تا نیمه ابری همراه با غبار محلی در بعد از ظهر به تدریج ابری و گاهی بارش باران و وزش باد با حداقل دمای 6 و حداکثر دما از 13 درجه سانتیگراد

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (27 و 28 آذرماه) بندرعباس با دمای 26 درجه سانتیگراد گرمترین و تبریز با دمای 6 و 7 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 6 و 8 درجه سانتیگراد است. سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید