هورمن که از پل رد شد می گوییم اسکوچیچ شخصیتی ندارد

هورمن که از پل رد شد می گوییم اسکوچیچ شخصیتی ندارد

اصغر شرفی درباره وضعیت فعلی تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی که پس از محرومیت دراگان اسکوچیچ از سوی کمیته فنی، اعضای هیات مدیره فدراسیون فوتبال هنوز تصمیم خود را مبنی بر محرومیت یا ابقای وی اعلام نکرده اند، گفت: دلیل کمیته فنی رد اسکوچیچ بود؟ او تیم ملی کشورمان را با چهار برد از مسابقاتی که در بحرین برگزار شد و با تساوی از جام جهانی حذف شد به فینال رساند و در نهایت این تیم را به جام جهانی رساند. با این آمار نمی توان یک مربی را به این راحتی اخراج کرد.

وی افزود: من طرفدار اسکوچیچ نیستم، اما باید دانش داشته باشیم و با عقل و منطق صحبت کنیم. من از ابتدا این مربی را در سطح تیم ملی نمی دانستم اما با نتایجی که به دست آورد دهان همه را بست. حالا این نتایج یا به خاطر توانایی اوست یا بازیکنانی که عملکرد خوبی داشته اند، این موضوع هیچ ربطی به موضوع ندارد، اما اگر تیم ملی به جایی رسیده باشد که بازیکنان در انتخاب تیم حرفی برای گفتن داشته باشند. سرمربی باید تغییر کند و زیردستان بیاورد. در فوتبال سرمربی، فرمانده و بازیکنان و مربیان سربازان او هستند، اما اکنون در تیم ملی جایگاه سرباز و فرمانده تغییر کرده است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: چرا او را انتخاب کردند؟ آیا تازه به این نتیجه می رسیم که او شخصیتی ندارد یا از ابتدا می دانستیم؟ هورمن که از پل رد شد می گوییم اسکوچیچ شخصیتی ندارد. اگر او مثل ویلموتس بود که در چهار بازی دو باخت داشت و شش میلیون یورو گرفت، همه می گفتند که خیلی خوب می شد. باز هم می گویم که من طرفدار اسکوچیچ نیستم و در این شرایط می توانیم تیم ملی را 3-2 به سرمربی ایرانی بدهیم.

شرفی تاکید کرد: شنیدم علی دایی سرمربیگری را قبول نکرده است اما نکونام، گالنووی و یکی دو مربی ایرانی دیگر هم توانایی هدایت تیم ملی را دارند. آیا تیم والیبال ما با مربی ایرانی در بین بزرگان جهان ضعیف عمل می کرد؟

وی در خصوص اینکه آیا جایگاه فدراسیون والیبال و تیم ملی در این رشته با فوتبال ما یکی است، گفت: مربیان ایرانی دیدگاه و دانش گسترده ای دارند. آنها فوتبال را خوب می شناسند و ما می توانیم به آنها اعتماد کنیم.

ملی پوش سابق کشور درباره تاثیر این بلاتکلیفی بر تیم ملی به ما پاسخ داد: همه تیم ها در آرامش تمرین می کنند و برنامه ریزی می کنند. حالا باید به تیم ملی استراحت بدهیم و با بازی دوستانه نقاط ضعف و قوت خود را برطرف کنیم. باید تیم را روانی کنیم و دوستی ها را بیشتر کنیم. اسکوچیچ در تیم ملی طرفداران و مخالفانی دارد. اگر مربی جدیدی جایگزین او شود یا بماند، فردا که تیم وارد مسابقه شود، نیمی از بازیکنان یک طرف و بقیه در طرف دیگر خواهند بود. این وضعیت واقعا خنده دار است.

شرفی افزود: در این فرآیند تغییر یا انتخاب سرمربی جدید، مبالغ زیادی جابه جا می شود. کارلوس کی روش که خود رئیس فدراسیون، سرمربی و همه کاره تیم ملی بود، چهره ای شناخته شده در جهان بود. کلی پول گرفت و به کسی پرداخت نکرد، اما نیمی از پول قرارداد ویلموتس هرگز به او نرسید و در جای دیگری گم شد. این را همه می دانند اما بلافاصله خود را پشت خط قرمز می گذارند و چیزی در این باره نمی نویسند. من یک هفته است که می گویم اگر می خواهید اسکوچیچ را حذف کنید، زودتر این کار را انجام دهید. البته مربی خارجی هم برای ما خوب نیست. هر مربی از حضور در مسابقات جهانی لذت می برد و اگر زرنگ باشیم می توانیم از مربی خارجی پول بگیریم! چون فوتبال ویترین مسابقات قهرمانی جهان است.

وی درباره اینکه آیا یک مربی بزرگ خارجی حاضر می شود به ایران پول بدهد و در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشیند، گفت: تیم ما الان در حال فروپاشی است و تیمی نیست. وقتی او از بغلم راضی نیست و من با نظرش موافق نیستم چگونه به او پاس بدهم؟ فوتبال نیاز به کار گروهی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید