هیچکس در فوتبال به من مدیونی نیست که به من بدهکار است


ساعت: 19:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۳
کد خبر: 1838529

سرمربیان آلومینیوم و نفت آبادان در نشست خبری پیش از دیدار هفته بیست و هفتم صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد نوازی مربی آلومینیوم در نشست خبری پیش از دیدار تیم های آلومینیوم و نفت آبادان گفت: صنعت نفت شرایط خوبی دارد و بالاتر از ما در جدول قرار دارد. علیرضا منصوریان هم مربی خوبی است. بازی حساسی در پیش داریم و تلاش می کنیم بازی بسیار خوبی ارائه دهیم.

وی با تمجید از عملکرد تیم آلومینیوم گفت: کسانی که فوتبال را می فهمند می دانند که تیم ما خیلی خوب بازی کرد. در این دو ماه که داریم شرایط خوبی را ایجاد کرده ایم و خدای ناکرده این روند ادامه خواهد داشت. بازیکنان ما فوتبال را به خوبی می شناسند و شرایط را کاملا درک می کنند. امیدوارم مثل گذشته بازی دلنشین و زیبایی را برای تماشاگران ارائه کنیم و در زمین خودمان سه امتیاز را کسب کنیم.

سرمربی آلومینیج با بیان اینکه تیمش تا دیدار مقابل گل گهر عملکرد بسیار خوبی داشت، خاطرنشان کرد: در این مدت برای گلزنی مشکل داشتیم. دو ماه سخت کار کردیم و مسابقات پر تنش بود. اگر تصمیم بگیریم در آلومینیوم بمانیم، تیم به عنوان کادرفنی تقویت می شود. محمدرضا آزادی در دیدار مقابل پرسپولیس از موقعیت های خود استفاده کرد و دلیلی ندارد که بگوییم در ایجاد شرایط مشکل داریم. بدشانسی آورده ایم و اگر خدا داده دل مردم اراک را شاد می کنیم.

نوازی در پاسخ به این سوال که آیا آلومینیوم می تواند به رتبه تک رقمی دست یابد، گفت: چرا که نه. در چهار مسابقه آینده می توانیم بدرخشیم و نتیجه قابل قبولی بگیریم. شاید خیلی ها فکر نمی کردند که پرسپولیس را در تهران شکست دهیم اما این اتفاق افتاد و انگیزه خیلی خوبی در استان مرکزی و باشگاه آلومینیوم وجود داشت. در فینال جام حذفی بدشانس بودیم و توپی وارد دروازه ما شد. وگرنه اتفاقات بهتری در اراک و باشگاه آلومینیوم می افتاد. رویدادهای فوتبال تصادفی هستند.

وی در خصوص تفاوت زیرساخت های اراک با سال های قبل گفت: من در سال 87 (در تیم صنایع اراک) بازی کردم و آخرین باری که در اراک بودم در دوران حضورم در شهرداری بود. اتفاق افتاد ما از زیرساخت های اولیه عقب هستیم و خدای نکرده با تغییرات در کارخانه آلومینیوم به عنوان زیرساخت رشد خواهیم کرد.


* منصوریان: هیچکس در فوتبال مدیون من نیست

علیرضا منصوریان سرمربی نفت آبادان در نشست خبری پیش از دیدار شاگردانش با آلومینیج اظهار داشت: سال گذشته در همان زمان اینجا (اراک) بودم. خاطرات خیلی خوبی از مردم اراک دارم و جز عشق و مهمان نوازی از مردم این شهر چیزی ندیدم. خوشحالم که در بین آنها هستم و بازیکنان قدیمی ام را می بینم. بازی فردا سخت و پرتنش خواهد بود. در اولین مسابقه با تلاش زیاد آلومینیوم را شکست دادیم. وقتی بازی چند روز پیش را دیدیم، متوجه شدیم که سخت کوشی بازیکنان ما تفاوت را ایجاد کرده است.

وی افزود: خوشا به حال بازیکنان آلومینیوم که فردا هواداران خود را خواهند داشت چرا که هنوز هواداران خود را در آبادان ندیده ایم و امیدوارم در دیدار مقابل مس رفسنجان هوادارانی داشته باشیم. می دانم که بازی فردا سخت خواهد بود و بازیکنان را از نظر روحی آماده کرده ایم. احتمالا از بنزین سبزمان خیلی خوب استفاده خواهیم کرد چون به جایی رسیده ایم که می توانیم هر 25 بازیکن را وارد ترکیب اصلی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان با اشاره به دیدار هفته گذشته تیمش مقابل فولاد گفت: بازی با فولاد بدون گل بود که البته مالکیت توپ بیشتر برای حریف بود. در کنفرانس قبلی گفتم وقتی فوتبال بازی می‌کردم در یک بازی 10، 15 بازی می‌بازیم. در این دیدار شاهد تحقیر طریح داور مسابقه بودیم که در صحنه خطا در نزدیکی محوطه جریمه حریف یک پنالتی برای ما اعلام نکرد و اشتباهی را به سود ما اعلام نکرد تا فولادی ها بعد از 10 به گل برسند. یا 11 پاس گل ما سختی زیادی کشیده ایم و امیدوارم فردا قاضی تحت تاثیر قرار نگیرد. به جرات می توانم بگویم ما تنها تیمی هستیم که برای ما پنالتی نگرفتیم و به حق واقعی خود نرسیدیم. فردا نمی خواهیم کسی به ناحق برای ما پنالتی بگیرد و فقط می خواهیم داور روحیه خوبی داشته باشد. برای هر دو تیم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم هر تیمی شایسته پیروزی باشد.

منصوریان درباره مصاحبه هایش پس از جدایی از آلومینیوم یادآور شد: به بهنام سراج گفتم اراک جزو معدود شهرهایی است که بیش از 20 مجموعه ورزشی دارد. روزی که اینجا را ترک کردم، شکایت من از یکی از اعضای هیئت مدیره بود و هنوز در جریان است. وقتی آلومینیوم بعد از 18 سال به لیگ برتر صعود کرد، فکر می کردم افق او طولانی است، اما افق او کوتاه و حضورش در باشگاه کوتاه بود و او هنوز از باشگاه خارج است. ما نمی گوییم آلومینیوم، در مورد تیم اراک صحبت می کنیم. در این هتل امیرکبیر فراموش نکردم که یک کاروان ما را تا استادیوم همراهی کرد. تنها شکایت من از این عضو هیئت مدیره بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نفت آبادان بعد از شکست پرسپولیس اشباع شده است، گفت: نه، من به همکاران شما در آبادان گفتم که اشباع برای تیمی مثل صنعت نفت معنی ندارد. در طول بازی های ما یک بار به آبادان بیایید و ببینید با وضعیت استقلال و پرسپولیس تفاوتی ندارد. مردم به شما فرصت کافی نمی دهند. وقتی هفته تمام شد، باید برای بازی بعدی آماده شوید و بازی را برای آنها برنده شوید. با توجه به اینکه فوتبال عقبه این شهر قدمتی 100 ساله دارد مطالبات و توقعات مردم ما زیاد است. به پادشاهان فوتبال نگاه کنید، یک سوم آنها در آبادان و هرمشهر بودند. ما سیر نشده ایم و اگر به بازی های ما نگاه کنید بازیکن من در دقیقه 95 به دلیل جوانی موقعیتش را از دست داد. هم از نظر داوری آسیب دیدیم و هم از بی تجربگی بازیکنانمان.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان ادامه داد: ما با خیلی چیزها دست و پنجه نرم می کنیم. بودجه کل باشگاه برای همه رده ها 40 تا 45 میلیارد است. ما یک مدرسه فوتبال با کارکنان باشگاه داریم. با نرخ دلار چهار ماه پیش در بازار فوتبال، 45 میلیارد قطعه مسخره است. فکر می کنم ما، فجرسپاسی شیراز، نفت مسجد سلیمان و شهر خودرو این شرایط را داریم. ناگهان بازار در بالای جدول 500 میلیاردی قرار می گیرد. تنها چیزی که به بازیکنان آسیب می رساند دوقطبی است. قراردادهای ما از 50 تا 100 میلیون است. اعداد بسیار کم هستند و وقتی 50 درصد بگیرید سخت تر می شود. بازیکن باید شش یا هفت میلیونش را بگیرد و بقیه را خرج خانواده اش کند. وقتی این عدد امکان پذیر نباشد، ذهن بازیکن از فوتبال خارج می شود.

منصوریان با بیان اینکه باید 30 میلیارد تومان به باشگاه تزریق شود که ظاهراً 15 میلیارد تومان آن از بین رفته است، گفت: زیرمجموعه آقای سعید محمد، آقای اسکندری از منطقه آزاد، 30 میلیارد تومان برای ما برآورد می کند. ما 15 میلیارد طلب کردیم تا بازیکنان تا 70 درصد پول را دریافت کنند. ما از آقای اسکندری گلایه داریم چون ادبیات فوتبالی ایشان قبل از روی کار آمدن ایشان متفاوت بود، اما زمانی که آقای محمد دستور دادند، زیردستان ایشان با وجود اینکه مرفه بودند، گفتند 15 میلیارد ایشان علاوه بر کسورات قانونی کسر شده است و ترجیحشان این نبود که به ما پول بده من سال هاست که این فوتبال بازی می کنم و در 16 سالگی ماهی 2000 تن درآمد داشتم که به عنوان یک بازیکن نخبه پول زیادی بود! وقتی دکتر سعید محمد بخواهد 30 میلیارد بدهد، زیردستانش متضرر می شوند.

وی خاطرنشان کرد: من آدم راحتی هستم و برده کوچکی ندارم. پولی برای میز و میز نگرفتم. هیچکس در فوتبال به من مدیونی نیست که به من بدهکار است. من در شهری که کار می کنم علاقه زیادی به فوتبال دارم. این پول باید این هفته برسد و اگر نرسد تعادل صنعت نفت به هم می خورد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید