هیچ شرایطی برای اجرای طرح شفافیت سه جانبه وجود ندارد


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855972

لطف سیاهکالی با بیان اینکه برای تصویب طرح شفافیت سه قوه عجله دارم، گفت: این طرح زودتر برای تصویب وارد مجلس شد، حدس می زنم خیلی از قسمت های آن قابل اجرا نباشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لطف الله سیاهکلی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به تصویب طرح شفافیت گفت: این طرح با وجود نقاط ضعف و قوت در مجلس شورای اسلامی تصویب و به هیات امنا ارسال شد.

وی در خصوص نقاط قوت و ضعف این طرح افزود: در مجموع طرح های ارائه شده به مجلس دارای کاستی های فراوانی است، زیرا لایحه ای نیست که کار کارشناسی شده باشد و نقاط ضعف کمی داشته باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: اکثر طرح ها نسبت به لوایح منسجم و استحکام کمتری دارند اما موضوع دیگر عجله برای تصویب طرح شفافیت است.

وی افزود: با توجه به فشارهای سیاسی و افکار عمومی که مجلس را مخالف شفافیت می دانست، با سرعت بیشتری تصویب شد، در حالی که چنین طرح هایی نیاز به کارشناسی دقیق دارد.

وی ادامه داد: برای تصویب طرح شفافیت لازم بود تیم های دانشگاهی، تیم های پژوهشی، تیم های مدیریتی و مردم اظهار نظر کنند چرا که این کار حساسی است که مثل تیغ دولبه می ماند. محافظه کاری نیز زمانی اتفاق می افتد که مردم نیاز به اطلاع رسانی داشته باشند. باید سازوکار جدی برای اجرای صحیح این طرح ایجاد شود.

سیاهکالی گفت: طرح شفافیت با رای نمایندگان به قوای سه گانه تعمیم یافته است، اما نواقصی که اکنون در این قانون وجود دارد، چون این طرح زودتر وارد مجلس شد، پیش بینی می کنم بسیاری از قسمت های آن اجرایی نشود. شدنی است.”

وی افزود: اگر طرح شفافیت به خوبی اجرا شود از رانت و فساد زیاد جلوگیری می کند چرا که بخشی از مفاسد از پنهان کاری نشات می گیرد; طرح شفافیت سه جانبه نیاز به توجه بیشتری دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید