هیچ صحبتی در لایحه هفتم مبنی بر افزایش درصدی قیمت بنزین نداریم


عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در برنامه هفتم توسعه بنا نیست گرانی ها دامن زده شود و هیچ کالایی همچون بنزین گران نخواهد شد. از این رو اصلا بحث گران شدن بنزین در مجلس و دولت مطرح شد.

مجید ناصری نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: برای افزایش قیمت بنزین هر ساله که دولت ها مکلف هستند آن را افزایش بدهند یک معادله چند مجهولی است یعنی اگر بخواهیم بر اساس فوب خلیج فارس و دلار حساب کنیم باید افزایش پیدا کند اما از سوی دیگر حقوق و دستمزد ها یک معادله دیگر ایجاد می‌کند.

وی افزود: اما از سوی دیگر واقعا حامل های انرژی ارزون قیمت نسبت به سایر کالاها هستند مثلاً قیمت آب از بنزین هم زیاد است ولی این حامل ها چون پایه و اساس همه چیز هستند اگر افزایش پیدا کند بر روی سایر کالاها نیز اثر گذار است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در برنامه هفتم توسعه بنا نیست گرانی ها دامن زده شود و هیچ کالایی همچون بنزین گران نخواهد شد. از این رو اصلا بحث گران شدن بنزین در مجلس و دولت مطرح شد

ناصری نژاد تصریح کرد: حقیقت این است که در شرایط فعلی نه دولت و نه مجلس قصدی برای افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی ندارند زیرا هنوز شرایط اقتصادی به گونه ای نیست بخواهیم حامل های انرژی افزایش قیمت داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از این رو مطرح کردن درصد افزایش قیمت هر ساله فعلا صلاح کشور نیست و همچنین باید مانع شد که اتفاقی در سال ۹۸ برای کشور رقم خورد این بار نیز رقم نخورد.



آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


دیدگاهتان را بنویسید