هیچ مانعی برای رانندگی زنان در هرات وجود ندارد


ساعت: 17:44
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837874

رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات به فارس گفت: خبر منتشر شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر ممنوعیت رانندگی زنان در این ولایت صحت ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولانا نعیم الحق حقانی، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات می گوید: «هیچ دستورالعملی در مورد رانندگی زنان صادر نشده است و اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی نادرست و بی اساس است.

وی ادامه داد: هرگونه دستور یا مصوبه ای از سوی دولت از طریق نهاد رسمی ابلاغ می شود.

هاکانی افزود: اداره قاچاق هرات در چاپ گواهی ها مشکل دارد و به محض رفع این مشکل، گواهینامه ها برای خانم ها و آقایان چاپ می شود.

از سوی دیگر، کارمندان ریاست ترانسپورت اعلام کردند که به دستور ریاست عمومی حرکت افغانستان، صدور کتاب برای زنان تا دستور دوم متوقف شد.

شیما وفا، بانویی که بیش از 10 سال با حجاب اسلامی در هرات رانندگی می کند، می گوید: با توجه به سنتی بودن جامعه افغانستان، با مشکلاتی مواجه هستیم، اما با افزایش زنان راننده در شهر، روند عادی شده است و اکنون می تواند به راحتی در بازار سفر کند و با ماشین کار کند.

وی گفت: رانندگی مانند سایر فعالیت ها از حقوق شرعی زنان است.

وفا تاکید کرد که در حین رانندگی در شهر مورد اصابت نیروهای امنیتی قرار نگرفته و پس از نشان دادن گواهینامه، اجازه رانندگی در پاسگاه را داشته است.

انتهای پیام/ص

دیدگاهتان را بنویسید