والدین نباید نگران باشند. 95 درصد معلمان البرز واکسینه شدند / شروع تحصیلات ابتدایی و متوسطه از ابتدای آذرماه

ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781982

مهریار کرمی گفت: مدارس بر اساس ظرفیت، فضای فیزیکی و مساحت کلاس می توانند نوع بازگشایی را تعیین کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک با اشاره به اینکه تمامی هنرستان ها در دوره دوم متوسطه نظری از مهرماه آغاز به کار کردند، گفت: دبیرستان های نظری از امروز به تدریج افتتاح می شود.

مهریار کرمی افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی دانش آموزان در اولویت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس است. تمامی مدارس موظف به رعایت پروتکل ها هستند.»

وی گفت: برای هر دانش آموز حداقل فاصله 1.5 متر و مساحت 2.25 متر در نظر گرفته شود، مدارس می توانند بر اساس ظرفیت، فضای فیزیکی و مساحت کلاس، نوع بازگشایی را تعیین کنند.

کرمی افزود: بازدید از مدارس به مدت چند روز یا حداقل یک روز در هفته با توجه به شرایط مدرسه در نظر گرفته می شود همچنین افتتاحیه به صورت تدریجی است و انتظار حمایت های لازم را از والدین داریم.

وی گفت: 82 درصد دانش آموزان البرز تا هفته گذشته واکسینه شده بودند و 95 درصد معلمان البرز واکسینه شده بودند که خوشبختانه آرامش خاطر برای معلمان، خانواده ها و دانش آموزان فراهم شد.

کرمی افزود: با توجه به اینکه اولویت ما در بازگشایی مدارس، جلوگیری از افت تحصیلی و ترک تحصیل دانش آموزان است، انتظار داریم والدین در بازگشایی با آموزش و پرورش همکاری کنند.

وی گفت: والدین باید هر چه سریعتر سایر دانش آموزان را واکسینه کنند تا کلاس ها به موقع باز شود، بیش از یک هزار و 750 مدرسه از 2 هزار مدرسه استان درخواست مجوز بازگشایی کرده اند.

کرمی گفت: 850 مدرسه مجوز بازگشایی دریافت کرده اند و مدارس روستایی جاده طالقان و چالوس، کارگاه های هنرستان از مهرماه آغاز به کار کردند. بر اساس بخشنامه ای از نیمه دوم آبان ماه، دوره دوم متوسطه و سال اول خطر، مقطع ابتدایی و متوسطه دوم به دوره بازگشایی اضافه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید