پوشش واقعی تحصیلات ابتدایی در چهارمحال و بختیاری 99 درصد است.


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821779

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری؛

محمدی گفت: شاخص اصلی آموزش ابتدایی در هر کشور و هر استان محدوده واقعی آموزش ابتدایی است که این شاخص برای استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به 99 درصد است و در کشور هفتم هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدی معاون آموزش ابتدایی و بختیاری اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی گفت: در یک هزار و 32 نقطه استان اعم از شهری و روستایی و حتی در نقاط صعب العبور مدارس ابتدایی وجود دارد.
وی افزود: شاخص اصلی آموزش ابتدایی در هر کشور و هر استان محدوده واقعی آموزش ابتدایی است که این شاخص برای استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به 99 درصد است و در کشور هفتم هستیم.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی دیگر از شاخص هایی که بسیار مورد تاکید است جذب دانش آموزان کلاس اولی است. این رقم در استان 98.64 درصد است و در رتبه دهم کشور قرار داریم.»
محمدی گفت: بر اساس آخرین گزارش بانک جهانی از وضعیت آموزش ابتدایی در جهان، ایران در این گزارش رتبه نخست توسعه عدالت را دارد.
وی خاطرنشان کرد: 104 معلم در بدترین شرایط در چهارمحال و بختیاری در مدارس استان تدریس می کنند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: 126 مدرسه زیر 10 دانش آموز، 110 مدرسه زیر 20 دانش آموز و 179 مدرسه با 21 تا 50 دانش آموز و 20 درصد مقطع ابتدایی در استان وجود دارد که کلاس های مدارس به صورت کلاسی است. فقط 12 دانش آموز. آنها درصد دانش آموزان را پوشش می دهند.
محمدی با بیان اینکه در شهرستان اردل و کوهرنگ و مناطق عشایری و صعب العبور ضعف در آموزش و پرورش وجود دارد گفت: نرخ پیش دبستانی در چهارمحال و بختیاری 92.5 درصد بوده است.
وی تاکید کرد: 1016 معلم در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفتند که از این تعداد 668 نفر معلمانی بودند که نحوه حضور در کلاس و نحوه تدریس را نداشتند و همچنین دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان، ورودی های ماده 28 و سرباز معلم نیز موفق به یادگیری نشدند. آموزش ها و مهارت های لازم برای کنترل کلاس درس با توجه به شیوع بیماری عروق کرونر قلب و با تمهیدات برنامه ریزی شده همگی آموزش های لازم را دریافت کردند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری یادآور شد: یکی دیگر از وظایف آموزش و پرورش نظارت بر دانش آموزان در معرض خطر افت تحصیلی است لذا با استفاده از منابع و معلمان قوی سعی در بهبود وضعیت این دانش آموزان داشته ایم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید