واکسیناسیون بیش از یک میلیون دام در برابر طاعون در استان قزوین


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884887

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان قزوین اعلام کرد؛

وحید حمیدی گفت: یک میلیون و 200 هزار دام سبک در برابر طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) واکسینه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وحید حمیدی در گفت و گو با خبرنگار سلامت صبح قزوین اظهار کرد: از جمله بیماری های واگیردار مهم در صنعت دام، طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا PPR است که نشخوارکنندگان کوچک اهلی و وحشی (گوسفند و بز) را درگیر کرده و تلفات زیادی در جمعیت دام ایجاد می کند. سبک است.

معاون بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: مهمترین اقدامات انجام شده برای پیشگیری از این بیماری، انجام واکسیناسیون در جمعیت هدف دام است که می تواند در ایجاد ایمنی مناسب در دام موثر بوده و در نهایت به حساب بیاید. تامین سلامت دام، افزایش تولید و سلامت محصولات حیوانی و جلوگیری از شیوع بیماری در حیات وحش.

این مسئول گفت: بر اساس اجرای طرح ملی ریشه کنی طاعون نشخوارکنندگان کوچک، مرحله دوم طرح مذکور همزمان با کل کشور در استان قزوین و یک میلیون و 200 هزار راس دام سبک استان در روستاها اجرا می شود. واحدهای عشایری با همکاری تیم های واکسیناسیون دولتی و خصوصی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند و ایمن شدند.

لازم به ذکر است فاز اول طرح مذکور در سال گذشته در استان اجرا شد و جمعیت دام های سبک استان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند که منجر به کاهش چشمگیر بروز در استان و با اجرای کامل شد. در برنامه 5 ساله کشور، رفع این بیماری در استان نیز محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید