واکسیناسیون عمومی بی خطر است

ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786337

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طبق آمارهای جهانی زمانی کشور به ساحل آرامش می رسد که به اکثریت مردم واکسن تاج تزریق شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، درباره عملکرد دولت اصلی در روند واکسیناسیون عمومی و ایجاد کمپین هایی برای مخالفت با تزریق واکسن تاج گفت: سرعت واکسیناسیون قابل مقایسه با دولت قبل نیست. دولت آقای رئیسی شاهد افزایش چشمگیر تزریق واکسن هستیم.

وی گفت: مردم هنوز به یاد دارند که دولت روحانی مدام از تسریع نکردن واکسن ها عذرخواهی می کرد و تحریم ها را مانعی برای واردات آن می دید.

نماینده مردم گرگان و نماینده مجلس شورای فرهنگی کمیسیون اسلامی افزود: دولت سیزدهم با اقدام جهادی بخش قابل توجهی از مردم کشور را واکسینه کرده است که قابل تقدیر و تحسین است. مردم باید دولت را در تزریق واکسن تاج همراهی کنند، زیرا در صورت تهدید سلامت عمومی، آسایش و آرامش کشور تهدید می شود و رونق اقتصادی و نشاط جامعه تحت تاثیر بیماری تاج قرار می گیرد.

منتظری گفت: به جای ایجاد موانع، همه باید به رفع موانع کمک کنیم. درست است که اختلاف نظر وجود دارد که این هم طبیعی است اما به طور کلی نباید از تزریق واکسن تاج که سلامت کشور را به خطر می اندازد جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی دقیقی از وزیر جدید بهداشت صورت نگرفته است، افزود: برای اینکه به جمع بندی کلی از فعالیت های وزیر برسم، در مورد عملکرد وزیر صنف قضاوت نمی کنم.

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس واکسیناسیون عمومی را یک ابتکار ملی دانست و گفت: بر اساس آمارهای جهانی زمانی کشور به ساحل آرامش می رسد که به اکثریت مردم واکسن تاج تزریق شود. تمام فعالیت های علمی، آموزشی، اقتصادی، ورزشی و بسیاری از فعالیت های ما در گرو بیماری عروق کرونر قلب و ترویج، کاهش یا گسترش آن است.

منتظری ادامه داد: تجربه جهانی نشان می‌دهد که واکسیناسیون یکی از بهترین روش‌ها برای انجام همه‌جانبه است، اما این بدان معنا نیست که واکسیناسیون تمام شده است و دیگر نباید به پروتکل‌های بهداشتی توجه کرد و استفاده از ماسک را قطع کرد.

وی در خصوص کمپین های واکسیناسیون کرونا گفت: صدا و سیما باید به مردم این اعتماد را بدهد که واکسینه شوند و نظرات مختلف را در این زمینه بشنوند. به طور کلی، در حال حاضر هیچ گزینه ای بهتر از واکسن تاج وجود ندارد. برای غلبه بر این وضعیت، باید اجازه دهیم منتقدان نظر بدهند و به حرف‌هایشان گوش دهند، اما پاسخ‌های زیادی هم برای آنها داریم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به کمپین هایی مانند «نه به واکسن» توصیه کرد که زیاد به آن توجه نکنند. زیرا کشور را به حاشیه می برد و مشاغل بیش از هر زمان دیگری آسیب خواهند دید. بنابراین لازم است رسانه ها با اقناع افکار عمومی اعتماد عمومی را نسبت به این واکسن افزایش دهند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید