واکنش محقق داماد به پرونده مهسا امینی/ در جامعه ای که رانت و تصرف دارد، نهی از منکر معنای دیگری پیدا می کند.

واکنش محقق داماد به پرونده مهسا امینی/ در جامعه ای که رانت و تصرف دارد، نهی از منکر معنای دیگری پیدا می کند.

روز جدید : سید مصطفی محقق داماد در یادداشتی برای این روزنامه در خصوص درگذشت مهسا امینی و مسئولیت دولت در این زمینه می نویسد.

در این یادداشت بر لزوم برخورد با مقصران اصلی تاکید شده و آمده است: در هنگام وقوع این حوادث، جست و جوی افراد خاطی و حتی تنبیه افراد حقیر نه از درد و سردرگمی کاسته و نه امیدی به تکرار آن ایجاد نمی کند. چرا که این حوادث باعث می شود و باید علت ها را جست و جو کرد.

محقق داماد در ادامه به سرنوشت حادثه کهریزک اشاره کرد و نوشت: در حادثه ننگین زندان کهریزک در سال 1387 علیرغم ارتکاب جنایتی هولناک و شرم آور در نهایت منجر به مجازات برخی از اولیای دم ضعیف شد و به دلایل بزرگ نه تنها آنها مورد عفو قرار گرفتند، اما برخی به مقامات بالاتر منصوب شدند، در حالی که یقیناً ماجرای ذکر شده حاکی از بی کفایتی و سوء مدیریت آنها بود و با اعمال شایسته سالاری از تکرار آن جلوگیری شد.

در ادامه این یادداشت تاکید شده است: در جامعه ای که هر روز فساد، رشوه، اختلاس و بدحجابی حتی در رسانه ملی شنیده می شود و اعداد و ارقام حیرت انگیز است، قطعا نهی از منکر معنای دیگری دارد و مطالب مهم و مهم ترین را پیدا خواهد کرد. ترجیح راه خردمندان است.

بالاخره محقق داماد با تاکید بر اینکه «تامین امنیت شهروندان وظیفه اصلی قدرت حاکم است» نوشت: قدرت حاکم نمی تواند با استخدام افراد نادان و دادن عنوان راهنما و مرشد، آسایش ایجاد کند. این گونه عناوین شایسته دانشمندان علمی و عملی است.

دیدگاهتان را بنویسید