واکنش های گسترده به انفجارهای مرگبار در محله شیعه نشین کابل


ساعت: 05:50
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823296

سه انفجار متوالی روز سه شنبه در غرب کابل واکنش های داخلی و بین المللی را برانگیخت. حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه ملی پیشین حکومت سابق افغانستان، این رویداد را جنایت علیه بشریت محکوم کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از سه انفجار مرگبار در کابل که منجر به کشته و زخمی شدن چندین نفر شد، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت: این رویدادها جنایت علیه بشریت و دشمن آشکار علم و ترس نسل های تحصیل کرده در کشور است.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی دولت پیشین افغانستان گفت: ما حملات تروریستی امروز (سه شنبه) را که بیشترین قربانیان آن دانش آموزان بودند، محکوم می کنیم و این کشتار وحشیانه را کار دشمنان صلح و پیشرفت می خوانیم. .

در همین حال، دیده بان حقوق بشر، نجات کودکان، سفارت آمریکا در افغانستان و وزارت خارجه ایران با صدور بیانیه هایی از طالبان خواستند تا از چنین حوادثی جلوگیری کنند.

Save the Children گفت: “ما بمب گذاری های امروز در غرب کابل و این واقعیت را محکوم می کنیم که قربانیان این انفجارها که گفته می شود بیشتر کودکان و دانش آموزان هستند، بسیار نگران کننده است.”

حکومت موقت طالبان گفته است که در انفجارهای روز سه شنبه، پنج تن کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند، اما شاهدان به طلوع نیوز گفتند که تلفات بیشتر است.

هیچ گروهی مسئولیت بمب گذاری در غرب کابل را بر عهده نگرفته است. این در حالی است که مناطق انفجاری که عمدتاً شیعیان خزر هستند، قبلاً هدف حملات داعش شاخه خراسان بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید