واکنش چین به حوادث اخیر ایران: مخالف تحریم های آمریکا و تلاش واشنگتن برای ایجاد انقلاب رنگی در کشورها هستیم.

واکنش چین به حوادث اخیر ایران: مخالف تحریم های آمریکا و تلاش واشنگتن برای ایجاد انقلاب رنگی در کشورها هستیم.

روز جدید سخنگوی وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کرد: ما مخالف ایجاد انقلاب های رنگی در کشورها به نام دموکراسی و حقوق بشر هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در اولین موضع رسمی پکن در مورد تحولات اخیر در ایران گفت که پکن با تحریم های «غیرقانونی» اعمال شده توسط آمریکا به بهانه ناآرامی های اخیر در ایران مخالف است.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری روز یکشنبه (دیروز) خود در پاسخ به سوالی درباره اقدامات آمریکا برای تحریم مقامات ایرانی بر اساس قوانین داخلی این کشور و … در عین حال تهدید به ادامه تحریم‌ها علیه ایران کرد و دلیل آن هم این بود که درباره ناآرامی‌های اخیر در آن کشور صحبت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه چین با تحریم های یکجانبه غیرقانونی آمریکا علیه ایران مخالف است، گفت: کشورش همچنان مخالف مداخله در امور داخلی کشورها به هر بهانه ای است، ما مخالف زنگ انقلاب در کشورها هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کرد: ما مخالف ایجاد انقلاب های رنگی در کشورها به نام دموکراسی و حقوق بشر هستیم.

وزارت خزانه داری آمریکا پنجشنبه گذشته اعلام کرد که به بهانه ناآرامی های اخیر در ایران، 7 مقام امنیتی و انتظامی این کشور را در فهرست تحریم های خود قرار می دهد.

در حالی که مقامات آمریکایی به بهانه حمایت از حقوق بشر به تحریم ها و فشارهای اقتصادی علیه ایرانیان ادامه می دهند، با برخی از کشورهایی که سابقه سیاهی در زمینه حقوق بشر دارند (مانند اسرائیل و عربستان سعودی) روابط راهبردی و نزدیکی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید