واگذاری نهایی هفت تپه به شرکت صنایع جانبی تا پایان سال/ یکسان سازی حقوق کارگران

عبدالعلی ناصری در گفتگوی ویژه خبری با شبکه خوزستان با اشاره به تلاش جدی دولت سیزدهم برای حل مشکل هفت تپه افزود: رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی قول واگذاری مالکیت هفت تپه را داده اند. تا پایان سال جاری به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به درخواست واگذاری مالکیت نهایی شرکت هفت تپه به شرکت صنایع جانبی، ادامه داد: در تیرماه سال گذشته بر اساس تصمیم سران دولت، شرکت هفت تپه به شرکت صنایع جانبی واگذار شد. مقرر شد روند قانونی واگذاری مالکیت قطعی شرکت هفت تپه به صنایع جانبی تا پایان سال 1402 انجام شود.

وی افزود: بر اساس این مصوبه، امکان قانونی برای انتقال نهایی مالکیت هفت تپه تا پایان امسال وجود دارد. در سفر اخیر رئیس جمهور و وزیر اقتصاد این نگرانی مطرح شد و وزیر اقتصاد قول داد روند انتقال قطعی مالکیت این شرکت تسریع شود.»

ناصری ادامه داد: با توجه به تاکید رئیس جمهور و وزیر اقتصاد، تا قبل از پایان سال جاری، سهام هفت تپه به سهامداران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و مالک واگذار می شود. هفت تپه به شرکت صنایع جانبی واگذار می شود.

وی گفت: کارگران عزیز شرکت هفت تپه نگران نباشند و بدانند که شرکت هفت تپه دوباره به زنجیره تولید بازگشته و به زودی به روزهای طلایی خود باز خواهد گشت.

وی شرکت نیشکر هفت تپه را مادر نیشکر ایران دانست و گفت: بازگشت این شرکت به دوران طلایی فعالیت خود با هدف بازگشت شرکت هفت تپه به جایگاه رفیع خود در این صنعت است.

وی شرکت کشت و صنعت وقت را مادر صنعت نیشکر خوزستان و کشور دانست و گفت: مراجعه به تاریخ نشان می دهد که این شرکت بیش از 62 سال است که قطب آموزش صنعت نیشکر کشور بوده است.

ناصری گفت: با وجود اینکه مساحت این شرکت بیش از 12 هزار هکتار نیست و در مقایسه با سطح زیر کشت طرح توسعه نیشکر که 80 هکتار است، رقم بزرگی نیست، اما همه دستاوردهای این شرکت است. صنعت نیشکر بر اساس تجربیات آموزشی، فنی و صنعتی هفت تپه می باشد.

احکام یکسان سازی حقوق کارگران از هفته آینده صادر می شود

وی با بیان اینکه شرکت هفت تپه در شرایطی قرار دارد که دستمزد کارگران به موقع پرداخت می شود، ادامه داد: یکسان سازی دستمزد کارگران هفت تپه با کارگران توسعه نیشکر به عنوان یکی از مطالبات مهم سازمان نهایی شده است. تصمیمات کارگران شرکت هفت تپه هفته آینده صادر خواهد شد.

وی گفت: بر این اساس یکسان سازی حقوق کارگران شرکت هفت تپه با شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی صادر می شود و همسان سازی این کارگران از اول اسفند ماه 1401 پرداخت می شود.

ناصری افزود: شرکت هفت تپه امسال به 10 هزار و 700 هکتار رسیده است و پیش بینی می شود آبان ماه امسال بیش از 900 هزار تن نیشکر از مزارع این شرکت برداشت شود.

رسیدن به ظرفیت اسمی هفت تپه پس از سالها

ناصری با اشاره به واگذاری مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت صنعتی زیرمجموعه در مهر ماه 1401 با تصمیم انقلابی دولت سیزدهم، ادامه داد: کشت نیشکر در این شرکت پیش از این حدود یک هزار هکتار و در سال پنج هزار هکتار بود. این اندازه کشت پس از واگذاری هفت تپه به شرکت صنعتی زیرمجموعه اضافه شد.

وی ادامه داد: زمین شرکت هفت تپه برای امسال به 10 هزار و 700 هکتار رسید که با تلاش کارگران گران قیمت پیش بینی می شود در آبان ماه امسال 900 هزار تن نیشکر از این مزارع برداشت شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع وابسته، شرکت هفت تپه امسال با پشت سر گذاشتن مشکلات سال‌های اخیر به ظرفیت رتبه‌بندی خود می‌رسد و گفت: تولید 100 هزار تن شکر ظرفیت رتبه‌بندی این شرکت است. امسال به این حجم تولید بالا دست خواهد یافت. پیدا خواهیم کرد

وی با اشاره به مشکلات شرکت هفت تپه در دوره مدیریت بخش خصوصی این شرکت گفت: متأسفانه مدیریت بخش خصوصی ضایعاتی را به این شرکت وارد کرد که به دلیل همین مشکلات با مصوبه دولت سیزدهم در مهر 1400 مالکان بخش خصوصی این شرکت برکنار و مدیریت آن به شرکت توسعه و صنایع جانبی واگذار شد.

ناصری ادامه داد: مالکیت هفت تپه در شرایطی به شرکت صنایع جانبی واگذار شد که کارگران آن شرکت به مدت سه ماه دستمزد خود را دریافت نکرده بودند، مزارع با مشکل جدی مواجه بودند و کارخانه نیاز به بازسازی اساسی داشت. اولین گام برای پرداخت معوقات کارگران

ناصری کارگران را سرمایه شرکت هفت تپه می داند و می افزاید: من و همه مدیران شرکت از زحمات تمامی کارگران صدیق و زحمتکش هفت تپ قدردانی می کنیم و تمام تلاش مجموعه مدیریتی این شرکت برای بهبود است. رفاه کارگران

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه کارگران این شرکت خانواده ما هستند، ادامه داد: مدیریت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی طی چهار سال گذشته نشان داده است که توجه ویژه ای به نیروی انسانی و در نتیجه احیای کارگران دارد. حقوق همیشه مورد توجه بوده است.

ساخت سه صنعت پایین دستی نیشکر

وی با اشاره به انعقاد سه تفاهم نامه بین شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با استان خوزستان، گفت: احداث سه کارخانه خوراک دام در دعبل هزائی، یک کارخانه کود فسفاته و استخراج اسانس اکالیپتوس در طول سال گذشته منعقد شد. سفر اخیر رئیس جمهور و تکمیل این پروژه ها در اولویت قرار دارد

وی با بیان اینکه کارخانه کود فسفاته تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد، افزود: کارخانه اسانس گیری اکالیپتوس به عنوان یک محصول مهم بازار داخلی و خارجی خوبی دارد و ساخت این کارخانه ها توسط استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و دولت محلی.

ناصری ادامه داد: پنج طرح توسعه دیگر در شرکت هفت تپه در حال تهیه است و این طرح ها در ادامه سفر رئیس جمهور به امضای شرکت توسعه نیشکر و صنایع وابسته و استان خوزستان می رسد.

اولویت جذب نیروهای بومی در کشاورزی و صنعت است

وی گفت: نیروی کار شرکت هفت تپه از روستاها و شهرهای اطراف این شرکت تامین می شود.

ناصری ادامه داد: جذب نیروی غیر بومی در شرکت هفت تپه و صنایع جانبی نیشکر محدود به افراد متخصصی است که در منطقه وجود ندارند.

وی با تبریک روز کارگر گفت: شرکت هفت تپه متعلق به کارگران است و تلاش کارگران تعیین کننده تولید در این شرکت و تحقق شعار سال است.

شرکت های پایین دستی کارگران فصلی را استخدام می کنند

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع وابسته با اشاره به لزوم مکانیزه شدن برداشت نیشکر در هفت تپه گفت: با توجه به برداشت دستی نیشکر در هفت تپه، هم اکنون کارگران فصلی زیادی در این شرکت مشغول به کار هستند و این کارگران نگران هستند. مکانیزه شدن برداشت و بیکاری آنها که برای رفع این نگرانی به ایجاد صنایع پایین دستی برای اشتغال این کارگران توجه شد.

وی بیان کرد: لیست کارگران فصلی بر اساس تجربه و توانمندی است که با توجه به تاکید استاندار بر توسعه صنایع پایین دستی این شرکت، فرصتی برای جذب این کارگران فصلی به کارخانجات وجود دارد. زیر این شرکت در آینده.

ناصری ادامه داد: با وجود اینکه شرکت هفت تپه توانایی خرید تراکتور را دارد، اما برای کمک به روستاییان اطراف شرکت، تامین تراکتورهای مورد نیاز این شرکت با استفاده از ظرفیت روستاییان اطراف شرکت هفت تپه انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید