وجود 1650 هکتار پارچه فرسوده در ساری


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920161

محمدعلی نوبخت با بیان اینکه یک هزار و 650 هکتار به عنوان بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در شهرستان ساری شناخته می شود؛ وی بیان کرد: باید با ساماندهی بافت های فرسوده و بهسازی محله در راستای مدیریت هدفمند بحران به سمت نوسازی و نوسازی حرکت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; محمدعلی نوبخت شامگاه دوشنبه در مراسم ترویج نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده (نوسازی بام سفیر برای ایرانی قدرتمند) گفت: نه تنها تخریب فیزیکی، بلکه وخامت امنیت، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… و وضعیت سلامت را می توان در بافت های فرسوده مشاهده کرد.

وی افزود: تلاش ما برای بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده بر اساس فرآیند برنامه ریزی مرحله ای و مدیریت جامع در شهر انجام می شود تا با ساماندهی بافت های فرسوده و زیباسازی محله به سمت نوسازی و نوسازی حرکت کنیم.

فرماندار شهر ساری با اشاره به اینکه امروزه بافت فرسوده شهری با تکنولوژی روز و توسعه شهری نوین احاطه شده است؛ وی خاطرنشان کرد: از مجموع 3 هزار و 517 هکتار از مساحت مناطق پنج گانه بافت شهرستان سوری، 134 هکتار بافت تاریخی و بافت تاریخی، 641 هکتار بافت فرسوده، 249 هکتار سکونتگاه غیررسمی، 9 هکتار کاربری ناهمگون شهری، 617 هکتار روستاهای الحاقی به این شهرستان است که در مجموع یک هزار و 650 هکتار وسعت دارد که به عنوان بافت شهری فرسوده و ناکارآمد در شهر ساری شناخته می شود.

نوبخت با بیان اینکه بازآفرینی شهری را می توان جنبه ای از مدیریت و برنامه ریزی مناطق شهری موجود دانست تا برنامه ریزی و توسعه مناطق کاملاً جدید. وی تصریح کرد: بازآفرینی شهری برنامه ای است که برای رسیدن به اهدافی از جمله استانداردسازی بناهای موجود، حفظ و حراست از بناهای با ارزش تاریخی و فرهنگی و تخریب و پاکسازی بافت های فرسوده طراحی شده است و جامعه شهری برای اصلاح، توسعه و تکامل است. شهر باید برنامه ای مناسب و ملموس داشته باشد و بر اساس چارچوبی شامل نظام و مقررات قانونی آن را تهیه و اجرا کند.

فرماندار شهر ساری اذعان داشت: چرخه هدفمند مدیریت بحران مبتنی بر پیشگیری، بازیابی، بازسازی و بهسازی است، لذا مسئولان اجرایی و نهادهای مرتبط باید با همدلی و همکاری با برنامه‌ریزی مناسب و ملموس و با بهره‌گیری از توانمندی‌ها، به شرایط مطلوب دست پیدا کنند. توان و ظرفیت نخبگان علمی در حوزه شهرسازی و با بهره گیری از تجربیات متولیان گذشته در این زمینه به سمت رفع تهدیدهای ناشی از فرسودگی فیزیکی پارچه ها در جهت رضایت و آرامش عمومی حرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید