وحدت مهمترین اثر اجتماعی سفر اربعین/ اهمیت امنیت غذایی با تاکید بر اصلاح الگوی کشاورزی


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897733

ائمه جمعه لرستان با اشاره به وحدت به عنوان مهم ترین اثر اجتماعی سفر اربعین اظهار داشتند: امنیت غذایی با محوریت اصلاح الگوی کشاورزی بسیار مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، حجت الاسلام بهروز شمسی فرظهور امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد، اظهار کرد: هرکس به زیارت اربعین برود در هر قدمی و کسانی که اقبال حضور داشته باشند اجر عظیمی می گیرد. این مراسم تاثیرات زیادی خواهد داشت.

وی افزود: آثار فردی این سفر موجب تزکیه نفس می شود به طوری که صفات زشت را از خود دور می کنند و به فضایل روی می آورند، البته این سفر آثار اجتماعی زیادی به همراه خواهد داشت که نهمین آن وحدت است.

امام جمعه خرم آباد گفت: عراقی ها به یک میلیون نفر خدمت کرده اند و این بی نظیر است، همچنین آثار اجتماعی این سفر اتحاد و همبستگی در جهان اسلام است و از کشورها و مذاهب می آیند و این تمرین استقامت و مخالفت است. تکبر

وی تصریح کرد: این حضور به منزله اعلام وفاداری به امام زمان (عج) و ترویج مکتب اهل بیت است چرا که رسانه های غربی در تلاش هستند مکتب اهل بیت را کم رنگ کنند و اربعین همه این توطئه ها را خنثی می کند. پایه ها در شرف ظهور است

شمسی فر گفت: مهربانی و محبت بین انسان ها از دیگر آثار اربعین است و در این سفر بیداری در دنیا رخ می دهد و کسانی که از مکتب سیدالشهد(ع) می ترسند باید بدانند که این حضور. مبنای ظهور است.

امام جماعت موقت خرم آباد خطاب به مسئولان گفت: امسال بیش از پیش بینی زائران حضور یافته اند و مسئولان باید مقدمات زیرساخت ها را فراهم کنند و روزی می رسد که همه دنیا آنجا باشد و امکانات برای زائران فراهم شود.

شمسی فر با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: 31 شهریور یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی را گرامی می داریم که امنیت به برکت خون شهداست و در این جنگ جهانیان متوجه شدند که این نمی تواند با ایران باشد، از راه نظامی وارد شد و نتوانستند ایران را شکست دهند، پیشرفت ایران در زمینه های مختلف در این سال ها بسیار افزایش یافت.

وی گفت: همدلی بین مردم و رزمندگان موجب پیروزی شد و ابن مهم ترین درس و الگو برای همه است.


اهمیت امنیت غذایی با تاکید بر بهبود الگوهای کشت

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: انسان باید همواره در برابر مشکلات، امتحانات الهی و در نحوه اطاعت از دستور الهی خویشتن دار و صبور باشد.

وی با اشاره به اهمیت صبر در تبلیغ دین الهی، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به پیامبر اکرم (ص) فرموده است که در برابر مشکلات صبر داشته باشید. وقتی ما دستورات خدا را تبلیغ می کنیم مشرکان نه مانع ما می شوند و نه مانع ما می شوند، بلکه باید در این راه صبور باشیم.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اهمیت توجه به خطبه ها و ارشاد در مسیر زندگی گفت: یکی از برنامه های قدرت های جهانی این است که می خواهند مسلمانان را تحت حاکمیت خود درآورند و اقوام و ملت ها را نابود کنند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: دشمن از مذاکره و اقتصاد برای تضعیف ما استفاده می کند، در این راستا باید یک قرارگاه دفاعی قوی داشته باشیم.

طهماسبی گفت: رسانه های خارجی و صهیونیستی از تظاهرات عظیم بین المللی راهپیمایی اربعین و تجمع 20 میلیونی مردم در سرزمین مقدس کربلا به شدت ناراحت هستند و این ابعاد بسیاری دارد و ما از مظلوم دفاع می کنیم و منتظر منجی بشریت هستیم. جهان

امام جمعه کوهدشت از استقبال و استقبال گرم موکب های عراقی در پیاده روی اربعین قدردانی کرد و گفت: این یک نمایش بزرگ و همایش جهانی الحمدالله است، امسال استقبال بسیار بالا بود. حالا قدرت های جهانی درمانده اند، قبل از این عظمت چه باید کرد! این اربعین ریشه بدخواهان اسلام را از بین خواهد برد.

وی بیان کرد: برنامه هفتمین گام پیشرفت که رهبر معظم انقلاب نیز در 30 شهریور فرمودند; از نظر اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و غیره بسیار مهم است. ابعاد؛ یکی از مشکلات اساسی جامعه عدم توزیع متوازن و عادلانه است. نقدینگی در کشور وارد نشود و ساختار بودجه و مالیات ساماندهی شود.

طهماسبی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی با تاکید بر اصلاح الگوی کشت، گفت: مسئولان مربوطه باید نسبت به کشاورزی و دامپروری کوهدشت فکر اساسی داشته باشند تا در آینده به بحران حاد تبدیل نشود.

امام جمعه کوهدشت گفت: ایران آماده توافق شرافتمندانه است اما طرف مقابل در مقاطع مختلف نقش پلیس خوب و بد را ایفا می کند. ایران تا زمانی که منافع اصلی اش تضمین نشود، هیچ توافقی را امضا نخواهد کرد.

وی ضمن اجرای همایش یادواره اربعین حسینی در کوهدشت گفت: زائران اربعین که در مسیر کوهدشت از اقصی نقاط کشور عبور کردند از استقبال گرم مردم این شهرستان بسیار خرسند شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید