وراثت، بیماری و اضطراب، سه دلیل سفید شدن مو/ریزش مو پس از عفونت کرونا با مکمل‌ها درمان می‌شوند.


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898456

عاطفه شجری گفت: سفید شدن موها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله وراثت، بیماری هایی که ممکن است شامل غده تیروئید باشد و همچنین استرس و اضطراب مصرف مکمل ها می تواند تا حدودی از سفید شدن موها جلوگیری کند اما در هیچ کجای دنیا دارویی وجود ندارد که از این امر جلوگیری کند. هیچ فرآیند ضبط وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عاطفه شجری متخصص پوست و مو در گفتگو با جهانبین نیوز; وی گفت: ریزش مو پس از بهبودی از کرونا با استفاده از مکمل‌هایی بهبود می‌یابد که حتماً با تجویز پزشک مصرف شوند.

وی افزود: برای رفع چربی مو می توان از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده کرد که طبق نظر پزشک تجویز می شود.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: خال های قرمز مانند خال های تیره هستند و بدن انسان از بدو تولد تا مرگ می تواند چنین خال هایی ایجاد کند، بهترین درمان برای خال های قهوه ای اگر قارچی نباشد استفاده از لیزر است و در غیر این صورت درمان باید انجام شود. اجتناب می شود استفاده از ضد قارچ.

شجری گفت: برای تقویت مو ابتدا باید فرد از نظر کمبود آهن و مشکلات تیروئید بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: نمی توان به طور قطعی گفت که درمان چربی پوست سر وجود ندارد، این مشکل به نوعی قابل کنترل است.

این متخصص پوست و مو اضافه کرد: سفید شدن موها دلایل مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به وراثت، بیماری هایی که ممکن است شامل غده تیروئید باشد، استرس و اضطراب اشاره کرد. مکمل ها می توانند تا حدودی از سفید شدن موها جلوگیری کنند، اما در هیچ کجای دنیا. هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند این روند را متوقف کند.

شجری گفت: پاکسازی پوست در آرایشگاه ها نیز انجام می شود اما اگر فردی بخواهد پاکسازی پوست موثری داشته باشد می تواند زیر نظر پزشک در مراکز معتبر این کار را انجام دهد.

وی تاکید کرد: ماندگاری خط بخیه روی پوست هر فردی به نوع پوست فرد بستگی دارد و نمی توان به طور قطع گفت که استفاده از کرم خاصی باعث رفع آن می شود، کرم های ترمیم کننده خوبی وجود دارد که می تواند موثر باشد.

یک متخصص پوست و مو در مورد علت ریزش مو گفت: علت این عارضه باید با آزمایشات مشخص شود، گاهی این حالت به دلیل کمبود ویتامین و گاهی به دلیل ارثی رخ می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید