ورزشکاران تمثال هویت فرهنگی جامعه و ورزش بازتاب دهنده هویت و فرهنگ یک جامعه است

فرمانده کل سپاه در دیدار با تیم ملی فوتبال ایران:

فرمانده کل سپاه گفت: ورزشکاران معرف هویت فرهنگی یک جامعه و ورزش نشان دهنده هویت و فرهنگ یک جامعه است. ورزشکاران چراغ های درخشان فضایل جامعه و محبوب ترین چهره ها در بین جوامع هستند.

به گزارش خبرگزاری موج


، فرمانده کل ارتش ماموران امنیتی با اعضا ملاقات می کنند تیم ملی فوتبال فوتسال بانوان و آقایان در سالن کنفرانس هتل آکادمی فوتبال گفت: من که فرمانده ارتش هستم و مسائل امنیت ملی را رصد می کنم ساعت کاری خود را برای تماشای مسابقات ورزشکاران تنظیم می کنم. من بیشتر شما را با نام کوچکتان می شناسم. فوتبال جایگاه مهمی در جامعه ما دارد. شما فوتبالیست ها در خارج از کشور هم محبوب هستید.

سردار سرلشکر سلامی وی گفت: افتخار حضور در جمع ستارگان کشورمان را دارم. ما به لطف ورزشکاران غیور، پرشور، شرافتمند و پرتلاش خود، مجموعه ای از ستارگان روی زمین داریم. حضور در جمع شما برای من انرژی، نشاط و شادی درونی ایجاد می کند. احساس می کنم جزو بهترین بچه های ایران اسلامی هستم.

وی با تبریک تولد فاطمه و روز مادر گفت: بزرگترین آرزوی من این است که دوباره چهره پدر و مادرم را ببینم. در دوران دفاع مقدس، قبل از اعزام به جبهه، بدون اطلاع پدر و مادرم چشم دوختم و جلسه را برای خودم نگه داشتم. مادرم پشت سرم کاسه آب می ریخت و تا برگشت مادرم را می دیدم. پدر و مادر خود را خیلی خوب بشناسید. هیچ کس نمی تواند جای مادر را بگیرد.

فرمانده کل سپاه افزود: ورزشکاران معرف هویت فرهنگی یک جامعه هستند و ورزش نشان دهنده هویت و فرهنگ یک جامعه است. ورزشکاران چراغ های درخشان فضایل جامعه و محبوب ترین چهره ها در بین جوامع هستند. آنها متعلق به خودشان نیستند، بلکه الگو هستند و رفتار و ظاهرشان به سرعت در جامعه بازتولید می شود. من که فرمانده سپاه هستم و مسائل امنیت ملی را رصد می کنم، ساعت کاری خود را برای تماشای مسابقات ورزشکاران تنظیم می کنم. من بیشتر شما را با نام کوچکتان می شناسم. فوتبال جایگاه مهمی در جامعه ما دارد. شما فوتالیست ها در خارج از کشور هم محبوب هستید.

سلامی خاطرنشان کرد: شب بازی ایران و آمریکا در جام جهانی فرانسه در هواپیما بودیم و نتوانستیم بازی را تماشا کنیم. کمک خلبان حداقل یک بار نمره را گفت. یک بار آمد و گفت ایران یک آمریکاست و هیچ. صفر نگفت و چیزی نگفت. دوباره آمد و گفت ایران، آمریکا، هیچی. او به ما نگفت چه زمانی گل زدند.


آیا این خبر مفید بود؟