ورود ایران به عرصه فناوری های نوین با موانعی از سوی قدرت های جهانی همراه بوده است


ساعت: 01:15
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891330

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ورود ما به عرصه فناوری های نوین و نوظهور با موانع و ممنوعیت های قدرت های جهانی همراه بوده است، زیرا در حال ورود به رأس هرم انرژی هستیم و این هرم مولد انرژی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد اسلامی روز شنبه در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور اظهار داشت: موضوع آموزش و پرورش همواره جایگاه ویژه ای در کشور دارد، بنابراین جایگاه والای معلمان و فرهنگیان در بطن جامعه بوده و هست.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: فرآیند تبدیل علم و دانش به فناوری و در نهایت به صنعت و ثروت و تأثیرگذاری بر جامعه و زندگی، مهارتی چند سطحی و ترکیبی است که در ادبیات مدیریت کار گروهی پدیدار می شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: باید شرایط مسیری متفاوت را برای برنامه ریزی آموزش و پرورش نیروی انسانی توانمند در کسب مهارت و حرکت به سمت شکوفایی ملی در مسیر خلاقیت و نوآوری فراهم کنیم تا بتوانیم برای تربیت آینده برنامه ریزی کنیم. نسل.

وی با بیان اینکه تربیت فرزندان این مرز و بوم در آموزش و پرورش باید بر اساس تحول بنیادین انجام شود، اظهار داشت: بر اساس سند راهبردی صنعت هسته ای در افق 1420 در این دوره 20 ساله تنها در این بخش باید حداقل 30000 نفر در نیروگاه ها به کار گرفته شوند آموزش متخصصان.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ورود ما به عرصه فناوری های نوین و نوظهور با موانع و ممنوعیت های قدرت های جهانی همراه است زیرا در حال ورود به رأس هرم قدرت هستیم و آن هرم سازنده قدرت است.

اسلامی افزود: تصمیم داریم در شهرهایی که تاسیسات هسته ای داریم مدارس مقطع ابتدایی ایجاد و گسترش دهیم و در این راستا قول می دهیم حمایت های لازم را از آموزش و پرورش انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید