ورود جدی مسئولان به ماجرای کمبود نان در ارومیه ضروری است/ توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی محکوم به شکست است.


ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904830

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین مذهبی مذهبی نماز جمعه در شهرستان های آذربایجان غربی برگزار و موضوعاتی پیرامون مسائل روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آروم نیوز ، نماز جمعه در شهرها و مناطق آذربایجان غربی اقامه شد و ائمه جمعه به بیان موضوعات روز پرداختند که به شرح زیر است.


لزوم ورود جدی مسئولان به معضل کمبود نان در ارومیه

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: حمایت از جامعه نخبگانی از وظایف مدیران در همه عرصه ها است و باید به این امر توجه جدی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان به خوبی جایگاه این قشر را نشان داد و تصریح کرد که همه مسئولان باید از ظرفیت این افراد بهره مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت جامعه دانشگاهی در پیشرفت و حل مشکلات کشور گفت: نخبگان و فعالان دانشگاهی باید برای رفع مشکلات به کمک دولت بیایند و برنامه ای قابل اجرا ارائه دهند.

قریشی تصریح کرد: تنها ملاک رشد و ارتقای علمی دانشگاه ها را نباید تنها به مباحث نظری و پژوهشی محدود کرد، بلکه سوق دادن این فضا به سمت حل مسئله نیز بسیار مهم و مهم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: تلاش دشمن برای ناامن کردن جامعه و مخالفت مردم با یکدیگر از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ادامه داشته و به هر طریقی شکست خورده اند. آنها با جنگ نرم و حمایت رسانه ها خودشان را برای تضعیف کردند، اما در این راه هم موفق نخواهند شد.

وی بیان کرد: برخی از سلبریتی ها و افراد برجسته در این مسیر با دشمن هم عقیده بودند، این نشان داد که باید به موضوع نفوذ بیشتر توجه شود تا در آینده چنین مشکلاتی پیش نیاید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه وجود برخی مشکلات در معیشت و معیشت مردم را غیرقابل قبول دانست و گفت: مشکلی مانند مشکل نان که در هفته های اخیر در ارومیه و استان رخ داد باید به مسئولان تبیین شود. مردم توسط مسئولان مردم باید برای کاهش مصرف و بهبود نحوه مصرف برنامه ریزی کنند.

وی گفت: تقویت نظارت بر نانوایی ها و فروش نان، ارتقای کیفیت نان و ورود جدی مسئولان به مشکل کمبود نان باید به سرعت پیگیری و اقدام شود.


تبیین جهاد در فضای واقعی و مجازی لازم است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با بیان اینکه در دین مبین اسلام جایی برای من نیست، اظهار داشت: هر جا که لازم است باید در صحنه باشیم و از یک دفاع مقدس دفاع کنیم. ولایت، نظام و اعتقادات.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی افزود: این شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی کارکردهای مختلفی دارند و تاثیرات زیادی در جامعه دارند که قابل کتمان نیست.

وی با بیان اینکه نمی توان جلوی پیشرفت را گرفت، گفت: ایجاد محدودیت طبیعی است و در همه جای دنیا این اتفاق می افتد، حتی در آمریکا چندین شبکه می توانند کار کنند.

حسن زاده تصریح کرد: امروز اساتید، دانشمندان و انقلابیون موظفند از فضای مجازی غافل نشوند و وارد آن شوند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به آسیب هایی که در فضای مجازی وجود دارد، گفت: دشمن در این فضا به دنبال شبهه افکنی و شایعه پراکنی در مورد اعتقادات، تاریخ و مسائل سیاسی است و پیگیر این مشکلات در جامعه است. او این کار را انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان از جنگ سخت به جنگ نرم رفته اند، افزود: در گذشته به دنبال جنگ سخت بودند اما امروز با استفاده از امکانات رایانه ای و جنگ نرم به دنبال ایجاد شبهه و شایعه پراکنی و تغییر افکار عمومی هستند. عمومی.بله به اهداف خود برسند.

حسن زهه گفت: آنها با استفاده از این فضا به دنبال تطهیر طاغوت هستند و برای آن هزینه و دلارهای زیادی صرف می کنند تا ذهن مردم را به سمت طهارت طاغوت جذب کنند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دشمن به دنبال تغییر جایگاه ارزشی و ضد ارزشی است، تصریح کرد: باید جهاد تبیینی علیه این توطئه دشمنان آغاز شود و وارد میدان شد و قبل از شروع به کار به مردم اطلاع رسانی کرد. دشمن مشکوک شد

وی در ادامه از عدم حضور مسئولان در نماز جمعه گلایه کرد و اظهار داشت: از مسئولان انتظار حضور در نماز جمعه را داریم و در صحنه نماز جمعه فقط مختص گروه خاصی نیست.


جهاد تبیین برای خنثی کردن توطئه های دشمنان لازم است

حجت الاسلام والمسلمین اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج به اهمیت جهاد با تبیین اشاره کرد و اظهار داشت: امروز نیازمند جهاد با تبیین و جهاد برای خنثی سازی شگردهای دشمن هستیم.

امام جمعه چهاربرج افزود: امروز دشمن از طریق شبکه ها و شبکه های اجتماعی در صدد شبهه افکنی و نشر اکاذیب است و باید به این توطئه دشمنان جهاد توجه کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در همه امور جامعه اسلامی باید برای جوانان و نسل های امروز تبیین شود، گفت: این رسالت مهم همه اعم از دولت، ملت، مجلس، دانشگاه ها، حوزه های علمیه، رسانه، صدا و سیما و تلویزیون و نویسندگان و به طور کلی همه چیز است.

جلالی همچنین بر ضرورت تبیین اسلام برای جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: اسلام باید به شکل صحیح آن تبیین شود تا دیگران طمع نکنند و قرائت اسلام را تفسیر و تحریف نکنند و اسلام آمریکایی مورد نظر استکبار را ترویج کنند.

امام جمعه چهاربرج می فرماید: اسلام اصیل و اسلام ناب محمدی (ص)، اسلام مخالف تجمل گرایی، با تبعیض است و اسلام طرفدار مستضعفان است و اسلام نابود کننده مستکبرانی است که دشمنان از او می ترسند و می خواهند اسلام را از روح او برهاند. و حقیقت

وی گفت: در مقابل این توطئه دشمنان، وظیفه اصلی تبیین صحیح اسلام و تفسیر قرآن و افشای تحریم ها و تحریف کنندگان است.

جلالی همچنین به تبیین جایگاه امامت و رهبری در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: حاکم جامعه اسلامی و رهبر مسلمین باید در قبال اسلام مسئول باشند و مانند حاکمان اسلام بزرگترین تهدید برای اسلام نباشند. کشورهای اسلامی نامیده می شود.

امام جمعه چهاربرج بیان می کند که در روایت ائمه عطار (علیهم السلام) ویژگی های حاکم بر جامعه اسلامی مانند تقوا، علم، معنویت، مدارا با مردم، انس با خدا، بصیرت و آگاهی از زمان و غیره است. بیان شد و باید ویژگی های جامعه را بیان کرد و برای مثالی معاصر گفت: امروز اگر بخواهیم از ویژگی های حاکم جامعه اسلامی مثالی بزنیم امام سید علی خامنه ای (مدظله العالی) است. -علی).


تامین امنیت کشور یکی از اهداف استکبار جهانی و رسانه های متخاصم است

حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه گفت: امروز یکی از اهداف استکبار جهانی آمریکاست که رسانه های دشمن و پای دشمن نیز آن را دنبال می کنند. سربازان، این است که کشور را – مطمئن کنیم. انقلاب اسلامی هم آمد.

وی گفت: مهم ترین نکته در بیانات مقام معظم رهبری این بود که وظیفه اصلی و اول در برخورد با ابهامات و اعتراضات، کار فرهنگی و تبیینی است; اما در مواردی که جان، امنیت، سلامت و معیشت مردم به خطر بیفتد، مقابله با امنیت به میزان لازم ضروری و ضروری است. این نوع رویارویی که امنیت را ابزاری برای زندگی راحت مردم می داند، از اولین وظایف حکومت است. «تفکر امنیتی» به همین معناست. اما آنچه دشمن درصدد تحمیل آن است، قاعده «تفکر امنیتی» است که برای ما نیز قابل قبول نیست.

وی با اشاره به انتظارات رهبری از نهادهای مسئول در قبال نخبگان گفت: معظم له فرمودند: مهمترین انتظار من از نهادهای کشور این است که حکیمانه، عالمانه و با توجه به مسائل مختلف از نخبگان حمایت کنند. جنبه های. یکی از موارد حمایت این است که نخبگانی که در داخل یا خارج از کشور تحصیل کرده‌اند، با توجه به دانش خود توسط مسئولین شغل ایجاد می‌کنند و همچنین امکان تحقیق و ارتباط با مراکز علمی دنیا را برای آنها فراهم می‌کنند. انتظار زیادی نیست نباید بگذاریم نخبگان به دلیل سنگ اندازی یا رفتارهای نادرست از دانشگاه دلسرد شوند و به فعالیت خود در کشور ادامه دهند. هر چه در این زمینه خرج کنیم هزینه نیست، سرمایه گذاری است.

هاشمی افزود: از مسئولان منطقه آزاد تقاضا داریم زمینه اشتغال مناسب را برای جوانان نخبه منطقه فراهم کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید